<3maijente<3 Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Vannet gikk mandag ettermiddag kl. 17, helt uventet (sto og stekte pannekake). Ringte sykehuset, og ambulanse kom og hentet meg. Det var MASSE vann. På sykehuset undersøkte de meg og jeg hadde 1 cm åpning og var ganske moden. Pga. at hodet ikke var festet fikk jeg verken lov å gå eller sitte. Slik gikk den kvelden/natten...Ble satt på antibiotika pga. infeksjonsfare (føre var). Neste morgen hadde jeg 2 cm åpning, og hodet var festet. Kjente ingenting av åpningen. Fikk da modningstabl. som skulle virke i 6 timer. Etter 5 timer begynte jeg å kjenne små tak/rier, men ikke noe smerte. 1 time etterpå hadde jeg 4 cm åpning. Ble da satt på drypp kl. 15.30, som skulle økes hver halvtime. Men det ble ikke nødvendig, for riene tok fullstendig av.. Etter en halvtime ba jeg om epidural. Jordmor undersøkte åpning; 5-6 cm og veldig tøyelig!! Hun trodde vi ikke ville rekke å sette epidural. Jeg sa jeg skulle ha! De begynte å forberede drypp.. Men etter 10 minutter følte jeg at ungen var på vei ut, og det var den!! Fra 5-6 cm til full åpning på 10 minutter!! Da var det bare presse! Presset i 17-18 minutter, og så var det over! Over på 1,5 time uten så mye som et sting. Drømmefødsel! Det var ubeskrivelig vondt, men herregud for en premie!!! :-) Ut kom verdens nydeligste lille jente, som begynte å lete etter puppen tvert :-) Hun var liten, men sterk i følge legen. 2640 gr og 48 cm. Nå er vi kommet hjem, og skal kose oss sammen fremover. Lykke til alle sammen!! Gled dere!
Vannmann35 Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Hørtes ut som en drømmefødsel ja :-) Gratulerer med vel overstått!
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Grattis!!! Herlig å lese om fødsler som har gått fint. Kos dere masse )
Birka Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 For en flott historie! Godt å lese for oss som har noen uker igjen. Gratulerer med lille Sigrid!
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Gratulerer så mye! Hørtes ut som en bra fødselsopplevelse!!
ღminmaibabyღ Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Gratulerer med babyen Sigrid er kjempefint navn, det skal min lille jente hete også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå