Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Nå er ting sånn her at det blir slutt mellom oss nå... Men må jeg sende fra meg lille gutten min på to mnd til han da? Han greier jo ikke en gang å få han til å sove.. Ser ikke at han trenger ren bleie og mat.. det kan jo ikke være sånn eller????
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Kan han ikke besøke dere da, hvis han vil se barnet?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Nei, du slipper det:) Han kan/skal komme til dere på besøk til barnet, sånn et par ganger i uka(fast avtalt) en eller to timer av gangen. Dette økes med økende alder for barnet, og først ved ca 1-årsalder er det snakk om overnattinger osv.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Når barnet er så lite er det vanlig at bf kommer å besøker barnet hod dere
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Barnefar rett på samvær med barnet og barnet har rett på samvær med den forelderen det ikke bor hos, se Barneloven § 42. Imidlertid står det ikke noe om hvor mye samvær. Mengden samvær må foreldrene bli enige om seg i mellom. Samvær kan være alt fra en time i året med tilsyn til halvparten av barnets tid. Husk at det som står definert som "vanlig samvær" i barneloven, IKKE ER NOE MAN AUTOMATISK HAR KRAV PÅ. Det må også avtales. Vanlig samvær passer heller ikke for en liten baby. Samvær skal være til barnets beste, og aldersadekvat. For små babyer er det korte og hyppige samvær som gjelder. Et så lite barn kan ikke være lenge uten mamman sin; om det i det hele tatt skal være uten mamman sin. Det første året er det ikke så mye forskjell på morsavhengigheten enten barnet er inni magen eller utenpå magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå