SassyMom Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Jaja, mistet jammen jobben siste dagen i april. Fy fader som jeg har bannet og grått siden det skjedde på en urettferdig måte, men nå fokuserer jeg på det positive! Har tørket et tykt lag med støv av videreutdannings forsøket mitt, rigget meg til i en lun solfylt krok i hagen, gått turer, levert lillegutt sent og hentet han tidlig i bhg osv. Egentlig tror jeg at jeg skal ta meg en pause fra stressmas livet! Ihvertfall så lenge vi har økonomi til det da. Utrolig så fort dagene går når man "styrer familien" gitt! Husmor AS...klikker vel om et par mnd....
blond Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Det var trist! Du har vel rett på arbeidsledighetstrygd? Det er godt at du ser framover og bruker mulighetene som ligger der! Å bare gå hjemme uten planer tror jeg ikke er bra i lengden, men du har utdanning og delvis videreutdanning, da har du noe å bygge videre på og det er positivt! Lykke til!!
SassyMom Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2009 Kvier meg for å gå til Nav, men jeg må vel slepe meg bort dit en dag snart innser jeg hehe Er vel i godt selskap kan jeg tenke meg. Imens får man være glad for sola og mulighetene ;D Litt rart å være "på siden" av det man er vant til å gjøre på hverdagene liksom.
blond Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Det er veldig lurt å holde på rutiner og skape seg nye. Da minsker du risikoen for å bli deprimert. Det kjennes sikkert bedre når du har vært hos NAV enn nå som du bare tenker på det.
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Så trist!! Håper det ordner seg for deg! Jeg er hjemmværende. Sambo ukespendler, og jeg er hjemme på gården med 2 barn. Jeg jobbet 3 dager i uka, men så kollapset lillebror, havnet på sykehuset og har vært veldig syk etter det, så da la måtte jeg legge om livet helt. Jeg jobber noen timer i mnd, ellers forsørger sambo oss med eget firma. Vi har sauer og om vinteren er det ganske travelt om en skal jobbe i tilegg, men regner med det går greit neste år, for jeg har sagt at jeg vil gå hjemme i alle fall et år til. Det blir vel noen late og kjedelige dager i sommer når sauene er ute, men jeg vil også prøve å gjøre litt fornuftige ting, sånn at jeg ikke faller i klemma. Har aldri gått hjemme sånn utenom når jeg hadde bl og ikke kunne gjøre noe likevell. Lykke til =)
SassyMom Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2009 Jo takk for gode ønsker. Har liksom blitt opplært til at man skal jobbe jobbe jobbe. Men mannen min tjener godt som selvstendig næringsdrivende, så jeg kan faktisk være hjemme en stund. Er bare så på tuppa fordi dette er helt "unormalt" for meg. Vel, et durabelig hull i CVn håper jeg ikke at det blir før jeg er tilbake. Nå er ikke jeg en karriereperson, laaaaangt ifra hehe så jeg tror ikke hull i CVn er noe problem egentlig. Høres kos ut å bo på gård. Nå så jeg for meg Moota ute i blomsterengen mens de hvite lammene spretter rundt, og du nyter slow living stressfritt lykkelige dager...sukk. Det er vel noe annet når de ullballene holder på med lamminga! Har svigers som har sau, så vet det er tøffe tak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå