Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Barnefar og jeg har vært skilte siden i januar. Vi har 50/50 på guttene våre (3+5 år) . Det har vært meget meget vanskelig å samarbeide med BF i denne perioden , han nekter å prate med meg, svarer ikke på tlf, sms eller mail. Vi hadde ikke noe annet enn ett helt vanlig samlivsbrudd, men det er jeg som er den store stygge ulven. Stadigvekk kommer barna hjem til meg å forteller noe faren har sagt om meg. " Pappa sier du er lat" "Pappa sier du er dårlig å spare ! " Osv. Er så mye, skal ikke ta opp alt her. Men . Vi har på kontrakt av vi skal tilbringe 17 mai formiddag sammen med barna. Ferdig med det. Jeg spurte han på mail sist mandag om hvordan han ville gjøre det, og hva som er planen ang todet etc. Fikk svar i dag. Svaret var : " På 17.mai har jeg lagt andre planer, så du får selv ordne deg denne dagen. " Jeg er helt rystet her, kjenner dette langt inni magen. Vil han virkelig ikke være sammen med sine egne barn noen timer på en slik dag?? Hva er det som mangler den mannen? Jeg vet at guttene kommer til å reagere på dette. Har lyst å ringe å kjefte på han. Men det beste er nok at jeg ikke sier noe. Blir bare så trist på ungenes vegne at han gjør dette. Jeg vet at han skal ut på 16.mai, har var ute hver 16.mai i alle de årene vi var sammen. Så han skal ligge hjemme å sove når toget går. Også gjør han kun dette for å straffe meg. Men jeg overlever uten han , men er verre med guttene og spørsmålene deres . Og det at vi har skrevet dette på samværskontrakten , og at den ikke betyr noe for han ryster meg også . Bør vel egentlig ikke bli overrasket, men er lei meg nå. Vet ikke helt hvordan jeg skal reagere på dette, beste er vel å ikke legge så mye i det, og heller kose meg med de små. Men er mektig lei av oppførselen til denne mannen. Lurer på om jeg skal ringe den mekleren vi var hos ang. samværskontrakten , og be han om å innkalle oss. Sukk. Hva sier dere?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Hei. Dette kan ikke være så lett,men jeg tenker slik at om det er så vanskelig å samarbeide med han,hvorfor MÅ dere feire 17-mai på død & liv sammen? Kunne dere ikke hatt annenhvert år? Må være sårt at han aldri svarer deg.
*toppris* Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 ja få til innkallelse ang samvær.... han bryter jo faktisk kontrakten da, når det er noe dere har avtalt og signert på...
*toppris* Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 og husk å ta opp det ang drittslenging og kommentarer.... er ikke bra i det heletatt! er barna d går utover, noe han må innse. barnslig og patetisk.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 La dagen bli en flott dag for deg og dine barn. OM ikke BF er med. BF til mitt barn har aldri kunnet hatt h*n16 mai. FOr da skal BF feste. Det er tradisjon får jeg beskjed om. Det samme skjedde i år. Det er BF's helg fikk en telefon i dag om at han ikke kunne ha barnet vårt denne helgen for det passet ikke. Så 16 mai blir det GP på tv sammen med barnet mitt. Henge fram klær, stryke skjorter til bunader. Kose oss. Glede oss til toget og dagen etter, noe vi alltid har gjort alene de siste 7 årene.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 "...det er verre med spørsmålene deres", sier du om guttene. Væ litt taktisk, da vel. "Pappa syntes det var viktigere å gjøre noe annet i dag, sendte han beskjed om", sier du 17. mai. "Derfor koser vi oss alene." Så gjør du det du makter ut av dagen selv. Gjett spørsmålet fra en normalt utrustet 5-åring når han møter pappaen sin etterpå: "Pappa, hvorfor syntes du det var viktigere å gjøre noe annet på 17. mai?" Så kan HAN få forklare.... Guttene har to foreldre. Hvorfor skal den ene være "unnskyldningsbuffer"?
EinFrosk Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Hvorfor skal hun gjøre det? Barna blir lei seg og mannen sint og enda vanskeligere...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Det der blir feil! Det blir å bruke barna i de voksnes konflikt, samme hvordan du vrir det. Og at en av foreldrene er voksen nok til å IKKE sverte den andre, og å finne unskyldninger overfor barna på vegne av den andre forelderen, er bra.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Men se litt på det store bildet her. Det er jo bare bra at dere ikke feirer 17. mai sammen siden dere har så store samarbeidsproblemer. Og det er ikke noe spolering av samvær. Det er når den med hovedomsorgen nekter den med samværsrett å møte barna. Og skal hele samværeskontrakten diskuteres igjen pga den ene formiddagen så blir det altfor mye småplukk! Nyt dagen alene med unga. Men når det gjelder at han sier teite ting om det til ungene så er det uakseptabelt, og det bør du ta opp med ham en gang ungene ikke er i nærheten!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #10 Skrevet 11. mai 2009 Ikke enig! At den ene av foreldrene overlater til den andre å stå til ansvar for sine egne utsagn, er verken sverting eller å bruke barna i de voksnes konflikt. Det er å la den andre parten få det ansvaret han/hun har, og ikke ta ansvaret fra han/henne. Å gi uttrykk for hva man selv synes om den andre, og vise at man er negativ til vedkommende er en helt annen sak. Det gjør ikke voksne foreldre.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 Barna blir vel like lei seg uansett når pappa ikke kommer?
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #12 Skrevet 11. mai 2009 Voksne foreldre snakker aldri dritt om den andre. Man kan si at den andre ikke kunne likevel, men man snakker aldri stygt eller anklagende om den andre. Gjør man det er man faktisk mindre begavet, det er barna man ødelegger for med den slags infantil oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #13 Skrevet 11. mai 2009 Helt enig. Og det samme sier faktisk innlegget 17:43.....
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #14 Skrevet 11. mai 2009 Tror det beste er å avtale å ha ungene annenhver 17.mai.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #15 Skrevet 12. mai 2009 Hi her. I dag har jeg det mye bedre Har fått tenkt over tingene . Jeg har bestemt meg for å ikke si noe til han om hva jeg synes. Guttene og jeg skal bare kose oss, nyte dagen og være med venner. Når de spørr etter pappa så bare snakker jeg det bort , det gjør jeg alltid. Hvis jeg sier at pappa ville sove, er jeg like dårlig som han. Er guttene det uansett går utover . Takk og lov har jeg dem den første 17.mai alene. Det er jeg glad for. I dag gleder jeg meg til denne dagen, i går andre boller. Men takk for mange fine svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå