Gjest Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 må en tur på Ikea å handle. vi bor i kr.sand og nærmeste Ikea er forus (sandnes) datteren vår er bare 4 mnd. syns det er langt for ho å sitte i bilsete. da overnatter vi jo i stavanger sånn at hun ikke trenger å sitte opp og ned samme dag. men det frister å la noen passe henne de timene. sånn vi bare kan kjøre opp og ned samme dag. så slipper hun sitte så lenge i bil når hun heller kan kose seg hjemme.. jeg er veldig nøye på at hun skal være i seng til klokka åtte også.. hva syns dere? hun tar flaske
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Det er drøyt 3 timer hit er det ikke? Jeg hadde ikke syntes det gjorde noe (såfremt hun får strekke seg godt ut i vogn når dere shopper) - vi har 3,5t til hytta og med en god rast halvveis har turen gått kjempefint (dro da han var 2mnd). Om hun ha rdet like greit med en barnevakt kommer jo an på barnevakten også - hvor godt forhold jenta deres har til han/henne. Du får sikkert 50/50 på svar om det er ok eller ikke, og jeg er nok av dem som lett kan si til andre at "det går nok heeeelt fint" (og mene det) samtidig som jeg ikke hadde klart det selv. Et par timer, eller en kveld når barnet er i seng går liksom helt greit, men en hel dag vet jeg ikke om jeg hadde taklet (jeg - baby hadde sikkert hatt det fint, hehe).
tomat15 Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Min lille er også 4 mnd. Kunne fint ha tatt henne med på en sånn kjøretur. Ser an humøret til ungen. Dersom hun sover er det jo bare å kjøre på. Legg turen til når hun pleier å sove. Vi var i begravelse for noen uker siden, og da var lille her hos min mamma. Vi var borte i mange timer, ca 7, og lille fikk to flaskemåltider. Kan hun være hos noen du stoler på og er trygg på, er det også uproblematisk vil jeg si. Altså jeg hadde fint gjort begge deler;-) Hvis du har tilgjengelig barnevakt du stoler på og er trygg på ville jeg personlig valgt det alternativet. Mye mer avslappende for babyen enn å sitte flere timer i bil for så å sitte lenge i vogn. Kan bli kjedelig hvis de er mye våkne noe som igjen kan føre til sutring og at dere blir stressa og kanskje litt irriterte på hverandre;/
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 er jo det da.. for min del så ville savnet vært sårt og stort. praktisk sett så ville det vært best for henne å bli passet her hjemme hos oss.. min mor kjenner henne ganske godt. men hun skal ha eksamen den 19 mai. å dette blir jo den 15 mai. så hun må helt sikkert lese. vi tar henne nok med.. hun skal ikke være med inn på Ikea såfall. da løper jeg bare rundt og ordner mens hun og pappan hennes er enten ute og triller eller i leiligheten vi låner om vi tarhenne med. for da blir vi over natta. (vil ikke ha samboeren med inn på Ikea for da tenker jeg bare på at han blir lei av å gå der inne å dermed så skyndter jeg meg sånn at jeg glemmer hva jeg skal ha. har skrevet liste så jeg løper bare rundt og finner det for å rett ut igjen) så vi hadde vært borte fra tolv på dagen til ca åtte ni på kvelden. det er jo sabla lenge
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Syns ikke det var så stor problemstilling jeg. Ta med ungen, kos dere på turen og på Ikea. Spis en god middag ett sted og kjør hjem igjen.. Legg turen til sovetiden, stopp når og hvis hun våkner og gi henne mat og kjør videre igjen. Har kjørt utallige turer både når sønnen min var nyfødt, 1mnd 3mnd og 4-5-6mnd. Aldri vært noe problem.
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 det har aldri vi. derfor blir det en slags problemstilling. hadde du kjørt 8 timer tilsammen på samme dag? om babyen sov det meste av tiden da.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Skjønner at det kan være en problemstilling for deg Men, jeg bodde 2timer unna Tr.heim og 2timer unna Namsos. 1time unna Ørlandet. Jeg måtte kjøre fra Tr.heim til Åfjord da han var 5dg gammel. Jeg har kjørt til Trheim, videre til Orkanger og lign da han var 2mnd. Endel timer i bilen ble det, men når han våknet og gråt stoppet jeg. Skiftet bleie, ga en flaske - gikk rundt og så på mennesker og dyr Som oftest våknet han ikke før vi kom frem.. Kle på ungen lette klær .(body og strømpebukse + et teppe oppå om det er litt kjølig og er det veldig kaldt ta på en lett joggedress.) Da går det bra. Jeg er vant til å kjøre bil og babyer sover som oftest. Og skulle de våkne, ja da stopper man og smiler bare. Gir ungen det h*n trenger og kjører så videre.. Det går så bra
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 hmm.. tror kanskje vi tar turen opp og ned på samme dagen da.. så får hun slappet av på lørdagen. er jo 17 mai på søndagen.. Og nåde oss om vi ikke kommer på middag til min mor og hans foreldre hehe. så da blir det jo litt biling da også.. hun og jeg sitter jo bak sammen. så da kan jo jeg underholde henne om hun skulle være våken og fornøyd. hun overlever jo 1 dag med litt skeive rutiner.. er jo så mange som sier at det går bra.. førstegangsmammaer er kanskje litt mer håpløse hehe..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. mai 2009 #10 Skrevet 11. mai 2009 Hehe, det er lov det Er ikke alt man verken vet eller prøvd før som førstegangs Og husk: Det er også lov å ombestemme seg! Om DERE finner ut at: "Nei, vi sover over her" - så gjør dere det. Jeg kan bare si min erfaring, og det samme kan andre også. I de fleste tilfeller går det bra, men dere kjenner situasjonen best og tar avgjørelsene basert deretter. Sønnen min er jo vant til å kjøre bil, ergo ingen problemer. =) Men, det er ting som han ikke er/var vant til også som utsetter rutiner og lign - og da tar man det bare deretter =) Lykke til da:) Kos dere på tur =)
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 ja, er veldig glad i faktisk kan velge om vi skal sove over eller ikke er alltid greit å høre andre sine erfaringer en får ofte sånne "aha" opplevlser om ting man ikke alltid tenker på selv. tusen takk
sol2002 Skrevet 11. mai 2009 #12 Skrevet 11. mai 2009 Ser ikke problemet med å legge ut på den kjøreturen, vi reiste ifra Haugesund til Kristiansand med en baby på 9 uker som lå i bilsette, vi hadde ungen utav settet på båten til stavanger da ble hun ammet så hadde vi et stop på helleland, helsesøster sa til meg at det var ingen problem at ungen var i settet på en slik tur. På vårt sette så er der pute i ryggen slik at ungen ligger/hviler ryggen. Vi hae unger som elsker bil så der er sagt, har alltid gjordt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå