Gå til innhold

Ang. brukte masrasser til bebisene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt sprinkelseng brukt (kjenner ikke selgeren, men virket veldig ordentlig). Med senga fulgte det en madrass som de har brukt til sitt barn. Jeg tenkte at jeg skulle ha en undermadrass + tisselaken + overmadrass når vi får vårt eget barn.

Spørsmålet er: Kan jeg beholde den brukte madrassen til undermadrass og kun kjøåe nye overmadrass?? Barnet vil jo ikke ligge ikontakt med undermadrassen...

Eller bør jeg kjøpe ny?

Minnes jeg har hørt mye om at barn ikke skal ligge på brukte madrasser, men vet jo ikke hvor mye sant det er i det da..

Noen som vet??

Takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke helt sikker jeg, men jeg kastet den gamle madrassen, og kjøpte ny. koster jo bare 500kr på jysk..

Skrevet

Sjekk lub.no under forebygging, krybbedød, madrasser. Der står info om hva de anbefaler vedr. brukte madrasser.

Skrevet

Jeg tror jeg ville kjøpt ny madrass siden dere ikke kjenner forrige eier.. Men her bruker vi madrssen etter storesøster til nesteman, men vi har kjøpt helt ny overmadrass.. Grunnen til at vi bruker samme madrass er at den aldri har blitt tisset på, eller vært kastet opp på osv, og har alltid vært på tisselaken og overmadrass. Så vi bare snur den, og lufter den kjempegodt, og vasker trekket før bruk. Og som sagt en ny overmadrass over:o)

Skrevet

Ja, tror nok også jeg ville kjøpt ny med samme begrunnelse som Maibaby :)

Skrevet

I min svangerskapsbok står det at det ikke er noen sammenheng mellom krybbedød og gamle madrasser i følge nyere undersøkelser. Derimot så står det at man skal kjøpe nye madrasser fordi alle barn har hvert sitt liggemønster/grop. Så dersom madrassen dere har fått ser fin ut ville jeg ikke nølt med å bruke den som undermadrass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...