cherry coke Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 hun kunne få klippe seg kort, hadde det vært greit for dere? Jenta mi har nydelig langt hår, med korketrekkere nederst. Silkemykt og nydelig. I dag skal lokkene bort. Hun har hatt så lyst å klippe seg kort lenge, og nå skal hun få lov til det=) Det blir vel ikke helt kort, men en slags oppklipt bob frisyre. Tror hun blir nydelig siden alt kler den smukke. Håper bare hun ikke angrer...:/
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Hvis hun hadde spurt "mange" ganger skulle hun selvsagt få lov, "alt" må jo prøves ) 4åringen her har samme type "sveis" som datteren din (tenk at jeg trodde du var guttemamma - hvor har jeg fått det fra?), og har et par ganger nevnt at hun vil ha samme sveis som pappaen sin (!), men foreløpig har hun vært happy bare jeg har stusset tuppene hennes :oD
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Min jente har akkurat samme håret som du beskriver på din datter. Nyyydelige lokker nederst, som krøller seg helt perfekt når det er nyvaska (når det er tørt står det jo overalt, hehe) Hun kom hjem fra pappaen sin og hadde klipt dem vekk...akkurat idet det var blitt langt nok til å ha i strikk bakerst.... jeg ble så lei meg Sikkert hysterisk barnslig, men jeg har selv veldig vondt for å klippe av meg håret altså. Syns det var helt grusomt Men om jenta di vil, og det er greit for deg så er det jo bare å kjøre på )
*Rutletutt* Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Jeg hadde vel syntes det var litt "trist", men det er jo hår - det vokser ut igjen;o) Hun blir sikkert like fin med kortere hår, sikkert stort for henne å få bestemme dette selv kan jeg tenke meg;o)
flypapir Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Jeg ville nok oppmuntret henne til å beholde lengden, men dersom hun hadde hatt veldig lyst til å klippe seg kort ville hun fått lov til det.... Hun har nydelige krøller som hun får mye skryt for (kanskje litt FOR mye for hennes egen del). Det fine med hår er jo at det vokser ut igjen..
cherry coke Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2009 Synes egentlig ikke at det er så trist, for som du sier; det er bare hår og det vokser ut igjen=) Håret hennes vokser som ugress alikevel, så det blir vel langt igjen fortere enn svint;-) Husker så godt da hun var to år. Da hadde hun kort krøllete hår, ned til skuldrene. Og hun var så skjønn at hun var til å spise opp=) Søt VET jeg at hun blir, men om hun angrer så er det vel jeg som å ta støyten kjenner jeg henne rett;-)
MintCondition Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Jada, hadde hun villet skulle hun ha fått klippe seg. Hår vokser jo som kejnt ut igjen
OsloMor Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Hoi:)! Jeg har omvendt problem med min datter på 4. Hun har ekstremt tykt hår (arvet fra meg ja) med skikkelige sterke verver og tykke hårstrå. Jeg har alltid klippet henne (eller frisøren da selvfølgelig) i en slik bobaktig frisyre, som kler henne veldig godt selv om hun har det supertykke håret. Hun vil da ha langt hår, noe jeg personlig stiller meg sterkt kritisk til med tanke på at det blir veldig varmt og mye å stelle. Men, jeg har kommet til følgende konklusjon at hun jo må få velge, så hun sparer og er riktig så søt selvfølgelig;). Tenkte at ungene må jo få medbestemmelsesrett og jeg har lovet meg selv og aldri "klikke" på hva de tar på seg som tenåringer, så da kan man jo starte på barnenivået.
Tøysetipp Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Da skulle hun ha fått lov. Hun hadde noe lignende da hun var 2-3 år. Nå er hun 5 og har tykt, langt hår. Hun hyler om jeg skal stusse lengden av og til. Og liker godt når jeg ordner håret hennes.
cherry coke Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. mai 2009 Hehehe...synes på en måte at dette er noe som hun kan få bestemme selv. Det er jo ingen katastrofe om hun angrer seg heller, for da vet hun det til en annen gang. Hvorfor hun vil ha kort hår vet jeg ikke. Husker hun sa en gang at hun hadde så lyst på samme hår som mormoren sin!:/ Hehehe...skikkelig damefrisyre. DET får hun ikke lov til;-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 Nå må jeg le - mormorsveis? Jeg ser egentlig bare for meg sånn pensjonisthår som er kort og med kone-permanent-hjelm og hadde vel dødd av latter av å se det på en 3-åring (uten at 3-åringen så det seff) :oD
OsloMor Skrevet 11. mai 2009 #12 Skrevet 11. mai 2009 Samme her, kort permanent med blåtoner i, he-he;0
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 11. mai 2009 #13 Skrevet 11. mai 2009 Min datter på 3 har ganske kort hår:-) he he, det har bare ikke blitt langt enda... vokser så utrolig sakte, hadde ikke hår før hun var godt over året....Jeg har også veldig vanskelig for å se for meg at hun på noen som helst måte skulle bry seg om hvordan hun var på håret...ja, ja vi er alle forskjellige:-) Men om hun ville så hadde hun fått lov til å klippe seg så lenge det ble en jentefrisyre.....
solstråle69 Skrevet 11. mai 2009 #14 Skrevet 11. mai 2009 Det har heldigvis ikke vært noe tema her, for jeg er jammen ikke sikker på om jeg hadde "tillat" det. :-)
Mille** Skrevet 11. mai 2009 #15 Skrevet 11. mai 2009 Ja. ) Begge mine har hatt bob når de var små, mye lettere å holde det rent og pent.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 11. mai 2009 #16 Skrevet 11. mai 2009 Jeg ville nok ikke latt henne gått fra kjemplangt til pinnekort over natten. Ville nok hatt en liten mellomklipp, der jeg lot frisøren klippe til skuldrene. Så fikk hun leve med det en dag eller to, for så å finne ut om hun ville hatt det enda kortere.
noggie Skrevet 11. mai 2009 #17 Skrevet 11. mai 2009 Vi skal til frisøren på torsdag : ) husker da hun var 3 og oppdaget saksa. Hun hadde da sånn som datteren din. Hun kom plutselig gående mens hun holdt ut hendene. spurte hva hun hadde der (så ikke først). "Blomst til deg, mamma" var svaret. Da først så jeg hva "blomstene" var. Alle korketrekkerne hennes!!! Visste ikke om skulle le eller gråte.... De har ikke kommet tilbake siden, og hun har hatt både langt og kort siden da (tror hun lever på substral så fort vokser det). Det er hennes hår, så her får hun velge selv. det vokser jo ut igjen...
cherry coke Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #18 Skrevet 11. mai 2009 Hun ble kjempefin=) Det ble ikke kjempekort, men ca opp til rett over skuldrene. Litt lengre bak. Og hun er veldig fornøyd selv..;--)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 11. mai 2009 #19 Skrevet 11. mai 2009 Hår vokser ut så ja det ville jeg latt henne gjøre. Sønnen til en venninne av meg hadde sååå vakkert hår moren ville ikke klippe men da tok sønnen det i egene hender =0) Tror nok det blir litt penere hos frisøren =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå