Gå til innhold

Nå er det NOK!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på overtidsvurdering (8 dager over termindato), kommer tidligst å bli satt i gang 18. mai, ungen er allerede godt over 4kg og værst av alt: 38cm hodeomkrets!!! Jeg er så redd! Bare griner og griner og griner nå

:( har altfor lite jern prosent i blodet fra før, og med den hodeomkretsen (3cm større enn førstemann) kommer jeg garantert til å revne. Vil ikke mer!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med ro lille du... Skjønner bekymringen din. men både du og jm kan hjelpe til med at du ikke skal revne! Bare ta det med ro. Om det går for fort er det større sjans for å revne. så da gjelder det både for deg og jm å holde litt igjen! det går fint! Å sy litt er jo helt normalt! Svigerinna mi fødte nettopp en med 37 i hodeomkrets og sydde 1 pyntesting bare...

Skrevet

Godt å høre om svigerinna di. Håper det blir noe lignende for meg og. Er så redd for å revne.

Skrevet

ei venninne av meg har 2 barn hodene var 39 og 40 og det gikk kjempe fint!!!!

Skrevet

Hhei Umpa-lumpa!

Kan jeg spørre deg hvilket sykehus? Engster meg sånn for det samme og skal på vekstkontroll i morgen. Forrige gang sa UL legen at jeg kunne bli satt i gang noen dager på overtid for at babyen ikke skulle bli så stor, men jordmor på ullevåll sa at nei det gjorde de SVÆRT sjelden..

Lykke til!!

Skrevet

Er ikke regelen slik at man ikke skal gå mer enn 12 dager over termindato?

Skrevet

Forstår at du bekymrer deg. Som det er sakt tidligere her, bare ta det med ro og kun press når du skal. Veninnen min fødte en gutt på 5.2kg og revnet ikke i det heletatt. Hun syntes nesten det var flaut å ikke revne på en så stor unge hehe.. :D

Om man må ha noen sting så er de så flinke, det går nok bra.

Skrevet

Hei

Veninna mi hadde det som deg, var livredd for å revne. Hun hadde en super jordmor som kontaktet sykehuset for henne. Etter en samtale med lege og jordmor på sykehuset ble hun satt i gang på termin siden hun var så redd. Alt gikk veldig bra og hun fikk ekstra god behandling under fødsel. Fortell jordmor, lege eller sykehuset hvor redd du er så kanskje det skje noe.

Lykke til.

Skrevet

Hei Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa!

Jeg er også 8 dager over termindato.....var på sykehuset på kontroll for 6 dager siden og fikk ny time torsdag 14.05

Har vært ganske tolmodig, men denne helga har jeg vært deppa

- griner og griner, tåler ikke å være med familien, vil bare sove og være alene....har aldri hatt det slik! Har grua meg til fødselen, nå gleder jeg meg ikke til å se den lille engang, vil bare bli kvitt magen! Er redd for å få fødseldepresjon....

Ringte fastlegen min i dag og fikk time, spurde om han kunne "strippe" meg. Det ville han ikke, men han kjente på meg og det var ikngen åpning - håper likevel at bare det at han har vært inne å tøyd litt kan hjelpe!

Viss ingenting har skjedd før kontrollen på tors 14. kommer jeg til å nekte å reise fra sykehuset - orker ikke en uke til -da kommer jeg til å klikke!

Så, Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa, jeg forstår du er lei og redd!

Kanskje du kan ta kontakt med JM eller legen din å be om å bli undersøkt evt. "strippet"?

Vi har samme termindato :-) Jeg venter en prins, enn du?

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Skjønner godt at du er redd! Stålsett deg og spør om hvorfor de venter så lenge på å sette deg igang (hva slags medisinsk grunnlag de har)! Det er i Norge de er så forbanna treige med å sette igang fødsler, slik at det kan bli farlig for både mor og barn. Si at du har lest masse om dette, og at du er redd for at det er farlig for babyen (evt. at du kommer til å saksøke sykehuset for ikke å ha tatt deg på alvor hvis noe skulle komme til å gå galt pga de ventet for lenge). Tror ellers at de driter i om vi er bekymra for om vi skal revne.... (var min største bekymring forrige gang. Endte med at jeg ble klippet for å få henne ut, men dette merka jeg ikke stort til. Pent sydd ble jeg og:)).

Funker ikke dette, så prøv bæring av tunge ting..... Lykke til! Føler virkelig med deg!

Skrevet

Jeg går til sykehuset i Skien. Ser ikke ut som om de bryr seg om størrelsen på barnet, men heller hjerterytmer og slikt her.

Skrevet

Det er en liten prins i magen min og gitt :) Kjenner meg så godt igjen i det su sier. Man greier ikke glede seg til ungen lengre, og føler bare at alt er tungt og vanskelig. Tenker veldig på det med fødselsdepresjon og føler at det fort kan ramme meg denne gangen.

Skrevet

Det er vel ikke verdens verste hodeomkrets, vel? Det går så fint at. Bare ha dialog med jm, så blir dette en flott opplevelse. Vondt gjør det uansett ;o)

Så morsomt nick du har, kullsøsken til min hund heter Umpa Lumpa. Og det er en terrier, og de er noen tøffinger! Så om du er en ekte Umpa-Lumpa går dette BRA!

Skrevet

He he tusen takk :) Satser på at jeg er knall hard tøffing :)

Skrevet

Hei du, ikke noe gøy å være redd!

Min første var en `plugg` når han kom ut - 4340gr, 52 cm og 38 cm hode - 10 dager over tiden. Det gikk helt fint. Jeg måtte sy et sting eller to men det husker jeg ikke så mye av for å være helt ærlig. Jeg var `helt i himmelen` over å endelig være ferdig med fødselen og var så glad å endelig treffe trollet som gjemt seg inni magen så lenge. Fordelen min var at jeg ikke visste at han skulle være så stor rundt hode...

Har hørt et sted at babyene ikke legger på seg så mye på overtid da det er så trangt inni magen på slutten. Klarer ikke å huske hvor jeg leste det...

Har du allerede fått et barn og den fødselen gikk bra så går det helt sikkert bra denne gangen og.

Lykke til!

Klem

Skrevet

Hvordan går det?

Tirsdag og onsdag var ikke så verst for min del - fikk fotsoneterapi begge dagene for å løsne opp, forberede fødselen. I dag skal jeg på sykehuset - kommer til å be om igangsetting - vet ikke helt hva jeg gjør om jeg må reise hjem igjen....

I natt hadde jeg mange tunge tanker, men nå på morgenkvisten ser jeg lysere på det...rart at man kan hoppe slik i sinnsstemning på noen timer...men jeg tror det fordi det 'skjer' noe i dag - et-eller-annet vil jo skje. Jeg skal ikke bare vente og vente og rydde og vente...

Håper du har hatt noen lyse dager innimellom du også!

Skrevet

Hei høno71,

Jeg er nå 11 dager over termindato og rimelig lei. Har de siste dagen hatt krampegråt i dusjen og syntes riktig så synd på meg selv. Men, for 2 min siden ble ting litt lysere for meg, tror nemlig slimproppen min gikk :) Da må det jo skje noe snart håper jeg. Er stram rundt magen øverst (altså kynne) men det var slik min forrige fødsel startet. Stram stram mage kvelden før for å så våkne opp i fostervannet morgenen etter. Er litt redd jeg har fått falske forhåpninger men krysser fingrene for at this is it!

Skrevet

Så kjekt at du kanskje er igang! Håper det for din del!

Jeg har vært på sykehuset i dag- det var helt uaktuelt å legge meg inn, ingen fikk leggest før etter fullgåtte 42 uker.....viss ikke det er medisinke grunnlag for det!

Jeg er fremdeles svært umoden- gynokologen tvang en finger inn og sa at det var max 1 cm åpning! Hodet var festet. De syntest det var svært rart at en tredjegangsfødende gikk så over termin og var så umoden!

Fikk beskjed om å lange turer i skog og mark + ha sex;-)

Jeg skal iallefall ut å gå i dag, så får jeg se om det blir sengekos...

Mannen min føler seg nesten tvunget til å prestere - he,he.

Skal møte mandag 18.mai kl. 8.30 å bli satt på kur.

Uansett, håper du er klar for føden snart!

God helg og masse lykke til!!!!!

Skrevet

Det er vel bare sykehuset i Trondheim som lar mødrene velge når man skal bli satt igang. Får nesten legge ut på gåtur igjen jeg da :) Sex blir det ikke, for det har til nå bare gitt meg falske rier. Får opp forhåpningene og så flater det helt ut... Lykke til til deg og da, håper noe skjer før 18. for oss begge :)

Skrevet

Umpa-lumpa: har du bestemt deg for navn nå?? synes å huske at det var du som ikke klarte å bestemme deg? :)

Skrevet

her på ssa (arendal) blir man satt igang 1 uke over termin om man vil. Man kan velge selv.

Umpa-Lumpa:

Min første var stor 5 kg, og 39 cm rundt hode. Revnet ikke :) sydde 2 sting. Dette går kjempe bra skal du se. Og du har jo født 1 gang før, nr 2 er lettere.

FORSØK å slappe litt av å ta ting som det kommer.

Lykke til.

Skrevet

Hei :)

Så koselig at du husket det :) Ja jeg har endelig kommet frem til hva jeg ønsker han skal hete. Mannen min er ikke enig ennå, men det blir han snart ;) he he he

Skrevet

hmmm, føler jeg befinner meg i feil region når det kommer til sykehuspraksis.... Jeg kunne bare glemme noen igangsettingshjelp før etter 14 dager over termin, TSS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...