Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er helt fortvila over åreknutene på bena min som vokser og vokser og trekker seg stadig lenger oppover bena. er det noen andre som sliter med dette?

har helt blå legger og kraftige årer som ligger utenpå benas normale linjer fra leggene og ca 15 cm over knærne. over det igjen er det nye blåmerker. I følge jordmor ville det trekke seg helt opp i underlivet og endetarmen. hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fått det så ille nei. Min mor hadde masse åreknuter slik du beskriver, så har liksom regnet med at de skulle komme, men jeg har noen små nederst på den ene foten, som jeg fikk en gang for mange år siden (da jeg hadde blodpropp der). Har vært flink til å bruke støttestrømper nå da - bruker du det? Og så går jeg på fragmin-sprøyter for å forebygge blodpropp, siden jeg har hatt det før, mulig det også hjelper.

Jeg fikk en åreknute i forrige svangerskap, da ble jeg behandlet for det med store doser ibux og smøre på hiurdiod (??) I dette svangerskapet har jeg også hatt en liten åreknute, min nåværende lege er litt mer oppdatert og ville ikke gi ibux, så har bare smurt med hiurdiod. Den har mer eller mindre blitt borte.

Om du ikke bruker støttestrømper, burde du begynne straks. Får også strømpebukser, kanskje bedre å investere i det når de nå først går så langt opp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...