SiMaMi Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Uff, er jeg for liten liksom?? SF målene er fine og godt med liv. Jeg har lagt på meg 14kg litt fett på rompa og rundt magen, og resten må være bebissen. Andre som har termin samtidig som meg er "gigantiske" i forhold.. burde jeg sjekke det her? Hadde ikke jordmor reagert på at jeg er liten også vis jeg er det? Føler jeg er litt usikker jeg da..
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 er ikke sikker..men så lenge SF målene er greie så er det nok ingenting å bekymre seg for jeg har også liten mage...men om du er litt lang så kan det hende babyen ligger mere inn mot ryggen og, og jeg har sett mange som ikke hadde mye mage i det heletatt som høygravid går nok bra siden SF målene er riktige jordmor vet hva hun gjør
SiMaMi Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2009 Får håpe det.. skal på kontroll igjen på torsdag, får huske å spørre da..
Ettervinterkommervår Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Ville tatt det som et kompliment at de sier du er liten I mitt første svangerskap fikk jeg også høre det hele tiden, og folk trodde knapt jeg var gravid og langt mindre hvor langt jeg egentlig var "på vei"". SF-målene var midt på streken, men jenten var 3870 g og 53 cm lang da hun ble født - så det var ikke av de minste babyene heller - tross den lille magen. Denne gangen er jeg mye større og lengter tilbake til den nette magen jeg hadde med førstemann Du har nok ingenting å bekymre deg for!!
Storebror og lille ranukel Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har også liten mage... så liten at jeg noen faktisk ikke har visst at jeg er gravid (folk jeg ikke kjenner så veldig godt, da...) - og jeg har bare to uker igjen til termin! så nå har jeg kvitta meg med alle tunikaer og trekker heller i de trangeste genserne jeg har.. Nesten hver gang jeg har vært på kontroll har dette vært ett tema, for jeg har vært litt bekymra, men sm-måla har vært på den røde streken, og litt over. Var på ctg og ultralyd for ett par uker siden fordi jeg ikke kjente noe liv, da tok legen samtidig en måling. Babyen var helt fin. h*n hadde litt liten mage, men ikke noe å bekymre seg over i det hele tatt, sa legen! så da gjør jeg ikke det! spiser heller en sjokolade ekstra med veldig god samvittighet fordi jeg tenker at jeg gjør baby en god gjerning ved å feite han litt opp... hehe.... Tipper, som de andre her, at jordmora di hadde reagert hvis noe ikke stemte!
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Jeg får også høre at jeg er så liten. Svigermor har vært bekymret og jeg sier alt er fint. Har lagt på meg 17 kg men føler meg fin og gravid. Gått med trange gensere og stolt vist fram magen i flere måneder. Jenta i magen har god aktivitet og ligger på toppen av kurven og har gjort det hele tida. Jordmor sa jeg ikke skulle bry meg om hva folk sa. Jeg synes ikke det gjør noe at jeg ikke er så stor. Kjenner ho vokser og er sterk i magen så da slapper jeg av. Ho har det helt topp:-))))))
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Alle er så forskjellige når de er gravide. Noen har lange overkropper noen korte.. Andre har stor bebis i magen, noen har liten.. Noen blir gravid på `bredden` og andre `utenpå` slik at det ikke synes bakfra. En jente på jobben min fikk nå i mars til termin. Hun er noen få cm lenger enn meg men jeg hadde like stor mage som henne 3 uker før hennes termin - jeg har termin 29 juni... Og jeg har kun lagt på meg 4 kg. Og som sagt - er SF målene fine så har bebisen det sikkert kjempefint i massen )
morsomjente Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Vet du hvad...IKKE TENK PÅ DET !! Denne kommentaren hørte jeg i hele siste gravitet...og den får jeg jammen med høre hver eneste dag nå !!! (hadde trodd at jeg skulle bli større denne gangen, men neida..like liten). -Legen min (går til en spesiialist) han fortalte meg at jeg bærte barnet veldig godt Barnet ligger langt inn i meg må en måte....!!! Du kommer til å bli gla når du har født ...Magen min ble flat med engang etter fødselen, hoppet rett i buksene mine så ikke vær beskymret !! (OBS, jeg fødte en normal stor jente 3 uker før tiden sist...2800gram i uke 36+4... haha, jeg er 83 cm rundt navlene for å si det sånn
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Jeg og får den komentaren hele tiden, og jeg føler meg ikke liten selv. Jeg synes ikke folk har noe med å kommentere sånne ting. De kan da vel finne et annet tema for "small-talk" Blir skikkelig irritert jeg, spesielt når det er folk jeg ikke kjenner engang. Når jeg var gravid med forigemann var det en jeg ikke kjente som kom bort å kommenterte at jeg var så liten, og kunne da ikke være kommet langt på vei, så svarte jeg at jeg er ikke gravid bare litt tjukk...hehe skal si det ble pinlig stille... (va vel rundt 6-7 mndr. da) Nei nyt graviditeten dere andre, uansett om dere er liten eller stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå