Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode råd for å få et lite sår til å gro?

Jeg har håndmelket i flere dager, men det vil lissom ikke gro. Såret ser ikke stort og fælt ut, men det er så J...... vondt!

Klarer ikke legge han til brystet. Virker som han ikke får riktig tak og bare slipper vorta.

Han er 11 dager forresten. Og verdens nydeligste lille gull. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sår på den ene brystvorten de første ukene. Prøvde alt mulig; salver, kålbeslag etc uten at det ble bedre. Kjøpte til slutt albueskjell på apoteket og sårheten gikk bort etter et par dager. Supereffektivt! Anbefales!

Skrevet

Been there, done that. Etter første fødsel fikk jeg Simplex øyesalve utdelt på sykehuset for å hjelpe av med sprekker - vet ikke om den hjalp direkte, men det føltes i alle fall som det hjalp litt.

Denne gangen var jeg sår lenge, og det beste var å holde puppen unna tøy som størknet i såret (og dermed ble revet opp flere ganger om dagen) - kjøpte NippleEase gjennom ammehjelpens hjemmesider og den la jeg over og unngikk å få direkte kontakt mellom tøyet og selve vorta (ser litt sykt ut da, så ikke så kult å gå "offentlig" med, men mer diskret enn de ventilerte melkeoppsamlerene fra Avent som jeg brukte først).

Skrevet

Vet ikke om sårheten din "bare" er en del av herdingen som må til i starten.... Jeg fikk imidlertid et sår da gutten min var noen uker gammel. Var hos legen, og fikk beskjed om å rense med pyrisept + bruke Brulidine-salve, som er bakteriedrepende, etter hver amming. Hvis det er bakterier i såret så gror det dårlig... Jeg ble bra på et par dager :)

Jeg prøvde også albueskjell, men var mye mer fornøyd med Avent-oppsamlingskopper. Mer behagelige å gå med og mindre søl når man lekker....

Lykke til!

Skrevet

Etter å ha prøvd alt, renset jeg såret med klorhexidin. Da ble det bra på et par dager, men vet ikke om det er anbefalt. :)

Skrevet

Tusentakk for masse tips! :-) Jeg får prøve alt til problemet er borte! Nå har jeg kjøpt meg en elektrisk brystpumpe og den lindrer litt. Slipper å amme hele tiden ihvertfall. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...