Gå til innhold

Så sliten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle på 5 uker,og jeg er så sliten at jeg går snart på veggene!! Har lite sosialt nettverk,ei heller familie rundt meg,så er alene med ansvaret. Hvordan klarer dere andre alene mødre dere?

Har dere tips på hvordan jeg kan roe tulla mi ned når hun får disse gråtetoktene sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste rådet jeg kan gi deg er å legge deg nedpå når babyen sover, uansett når på døgnet det er. Slik overlevde jeg:) og når hun ble ca 3 måneder begynte ting plutselig å gå lettere, ikke mer mageknip, lettere å få til å sove, kunne ligge mer på gulvet alene, og MYE mindre grining.

vippestol er også lurt skaffe seg hvis du ikke har det allerede, der kunne min småtass kose seg lenge om gangen, slik at jeg fikk hvilt meg litt. Lykke til:)

Skrevet

Hvor bor du? Hvis du lærer kjenne noen andre som er alene med et lite barn kan dere hjelpe hverandre.

Bor du i Oslo så har røde kors et opplegg for aleneforeldre. Marthe sentret. Der kan man få hjelp og støtte i en slitsom hverdag.

Jeg bor i Bærum og har en gutt på 11 månd. Har vært alene hele tiden og vet at det kan være slitsomt og til tider kjenne seg veldig hjelpesløs.

Du kan også snakke med helsestatio, de vet ofte hvis det er noe hjelp man kan få. Så kan du se hvis de har homestart der du bor. De gir gratis hjelp hvis man trenger det.

Det er viktig at du ikke sliter deg helt ut. Du skal orke være mor i mange år til. Spørr om hjelp når det er tungt så kanske man har energi til å hjelpe andre når man selv har litt energi til overs.

Skrevet

En trillepike kan være en løsning nå når det er mildt og fint ute. En 5 uker baby er nok litt liten, men om det er en større tenåring som du stoler på kunne det vært en løsning. Unger sover gjerne bedre i en vogn som triller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...