Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 er det farlig? har ikke fått det enda, men regner med jeg får det strax siden de fleste rundt meg som jeg kjenner har vert og er syk nå..og min samboer har det akkurat nå..og da er det nok sikkert vanskelig å komme seg unna.. hva skjer om jeg får influensa..er 36 uker på onsdag..er det farlig om jeg føder med influensa? eller er det noe jeg burde vite osv? takk for svar
MinnieMe Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har tenkt samme tanken, og har lett litt på nett for å finne svar på samme spørsmål... Det jeg finner er at det ikke er farlig for babyen om man selv får influensa, men dersom man får høy temperatur så bør man ta paracet for babyen liker det ikke for varmt. Influensavaksine er ikke anbefalt til gravide. Jeg har en venninne som var mye syk i svangerskapet, hun hadde nedsatt immunforsvar fra dag 1, hun fødte ca en mnd for tidlig, men fikk ei frisk og fin jente likevel Er kanskje enda viktigere som gravid med influensa at man tar det med ro, holder senga, drikker masse vann og får i seg sunn mat (frukt og grønt). Selv er jeg stor tilhenger av tran og har holdt meg veldig frisk i svangerskapet, og jeg tildeler en stor del av æren for det til tranflaska! I tillegg har jeg vært mer nøye med håndhygienen. God bedring om du skulle bli syk da
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2009 hehe. takk for svar hygienen er jeg også flink med..men tran burde jeg blitt flinkere med ja..
Elefantmama Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Vil bare presisere at influensa er det meget sjelden vi har. Er 28 år og hatt influensa 2 ganger... Vi har ofte lettere sykdommer som kan fullstendig slå oss ut i alle varianter, men influensa... Nei, jeg hadde ikke orket å bekymre meg for akkurat det nå. Veldig mange mener at de har influensa, men det er ytterst få av de som virkelig har det. Ingen kritikk, bare en liten opplysning :-) Lykke til videre og jeg håper virkelig ikke du/dere blir syke for det kan sikkert være veldig slitsomt nå på slutten...
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2009 ja men jeg er enig der bare blitt så vant til at andre sier influensa til alle slags mulige forkjølelser..hehe så har det gått litt på automatikk..men kan heller si at det er en kraftig forkjølelse da men håper ikke jeg får det heller..
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Jeg er høygravid og syk; forkjøla, vond hals, vondt i hodet og tett nese. Det er ikke noe farlig, det eneste som er dumt er at det er vanskelig å bli helt frisk når man er høygravid, spesielt den tette nesen. Så jeg regner ikke med at jeg blir helt frisk før jeg føder..... så prøv å hold dere friske jenter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå