Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter ufattelig mange tips som skal få snuppa til ikke å våkne så mange ganger på natta, har vi nå fått det rådet om IKKE å gi grøt med frukt (og da fruktsukker) på kvelden. Dette for å holde blodsukkeret mer stabilt utover natta. På vår "bugnende" Coop finnes ikke ren havregrøt, og jeg VIL prøve i kveld. Tenker å koke vanlig havregrøt og gi henne. Noen som har prøvd det? Vil det bli hardt for magen tro? Står jo i "Mat for småbarn" at det er helt ok. Hun har fått smake det meste ellers (selv om rattatoille med løk og hvitløk nok ble i sterkeste laget... ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen min som har en datter på 10 mnd har kokt havregrøt selv siden jenta hennes var 6 mnd, så jeg vil tro det går an. Det er jo havregryn og vann, eventuelt tilsatt mm. Hun kokte riktignok av økologisk havregryn. Hun har siden samme alder også kokt grøt av hirseflak, boghvete og maisgrøt. Det må da være sunt for barnet å få litt variasjon i kosten!

Skrevet

Jeg har kokt havregrøt av økologiske lettkokte havregryn helt fra 6 måneders alder. Funker kjempebra ! Magen tåler det helt fint. Men hvis du har tid, legg havregrynene i bløt minst en time før koking, da er det bedre sjanse for at man tar opp jern fra maten.

Bland i litt nypeekstrakt (ca 1 teskje, og det er c-vitamin slik at kroppen tar opp jernet i grøten bedre og at det smaker godt).

Smaker også godt med hjemmelaget eplemos (isbiterninger) eller aprikosmos.

Anbefales !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...