Gå til innhold

Trenger hjelp ang utregning av permisjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

NAV og jobben krangler om når jeg skal tilbake i jobb. I følge jobben skal jeg tilbake nå 13. Mai og i følge NAV 8. Juni. Noen som har litt peiling her inne?

Valgte å få 80% lønn. Hadde termin 29. Mai. Gikk da ut i permisjon 8. Mai. Fødte 24. Mai, mistet da 3 dager permisjon. Da ble maxdato satt til 17. April 2009. Da er ferie fra 22.9 til 5.10 regnet med. Så hadde jeg ferie fra 13.10 til 24.10 og 1.12 til 21.12. Pappaen har hatt 3 uker pappaperm, hvorav 2 av dem var i min ferie, og den siste hadde han pappaperm og jeg ulønnet.

NAV mener da at jeg har maxdato til 8.6 og at pappaen har 3 uker igjen etter dette.

Sjefen min mener jeg skal være tilbake 13.5 og at maxdatoen omhandler oss begge. Hun sier og at de to ukene jeg har ferie og han har pappaperm ikke skal påvirke datoen fordi det går opp i opp. Er det noen som veldig fort ser hvem av dem som har rett?

Herregud det er flaut altså.. Sjefen er riimelig sur og gretten nå :oO

Blir veldig glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten ferier skulle du hatt 48 uker permisjon (da er fars 6 uker trekt fra).

Så om du gikk ut 8. mai skulle permen vært ferdig ca 9. april.

Men i tillegg til permen tar du ut ferie i tilsammen 47 dager (da har jeg regner fra og med / til og med datoene du har satt opp).

Det vil si at oppstartsdato blir forskjøvet fra 9 april til 25. mai.

I tillegg tok du ut en ukes ulønnet permisjon hvilket forskyver din oppstartsdato fra 25. mai til 1 juni.

Her er det veldig ca datoer da jeg bare kjapt har telt uker i kalenderen og plusset på dager ferie. Men det ser ut som at DIN permisjon er ferdig i begynnelsen av juni heller enn midten av mai.

At far har hatt permisjon mens du har hatt ferie og ulønnet perm. skal ikke ha noen betydning. Her har jeg regnet på det du har hatt fri fra jobb uavhengig av hva far har gjort. Det er det samme som din arbeidsgiver skal gjøre, nemlig regne DIN perm og ferie. Om mannen din har perm samtidig med at du har ferie går for det samme.

Rart det ikke stod oppstartsdato i avtalene dine med nav og arbeidsgiver. Dette var slikt som jeg måtte regne ut og ha godkjent før jeg gikk ut i perm, så da visste jeg hele tiden når jeg skulle tilbake (forutsatt at barna ikke kom før termin da...).

Du må bare gjøre det som jeg har gjort over her. Finne en kalender og først telle uker til du kommer til den dagen mammapermen skulle være ferdig, så legge til antall dager du har hatt ferie og ulønnet perm.

Pappaen har tre uker perm igjen uansett når du starter opp, for han har til nå bare avviklet 3 uker.

Men, regn de ukene DU er borte fra DIN arbeidsgiver. Det er det som er interessant for deg og arbeidsgiveren din.

Skrevet

åh tusen takk for svar! Da ser det ut som jeg kommer til å få en sinna sjef... Men det kan jeg leve med hvis jeg får 3 uker ekstra å gå på :oD

Skrevet

Som sagt ... dette må du finregne på, eller spørre saksbehandleren din på nav om å få utregninga fra dem (ev. en bekreftelse fra dem på når du skal tilbake til jobb og få dem til å presisere at dette er uavhengig av fars permisjon.)

Lykke til. Sjefen din bør ikke bli sinna for dette burde han vært i stand til å finne ut da han godkjente permisjons- og feriesøknadene dine.

Skrevet

Rask utregning gjør at jeg får 28 mai.

Du startet 8 mai og med 48 uker gir det 9 april. At du fødte på overtid betyr ingenting, da betyr det bare at de 45 ukene etter termin har begynt å løpe. Hadde du fått før termin ville de 45 ukene løpt tidligere. Du hadde først 2 uker ferie i september som utsetter start til 23 april. Så 2 uker ferie i oktober som utsetter start til 7 mai. Og så 3 uker ferie/ulønnet perm som utsetter start til 28 mai.

Skrevet

De datoene hun har satt opp er alt sammen ferie, i tillegg til dette kommer en uke ulønnet perm, så det blir de 7 ukene du har regnet med, samt en uke ekstra.

Også ser jeg nå at hun faktisk fødte før termin, for hun hadde termin 29. og fødte 24 ... det bommet jeg også på i utregningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...