Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Hei, Lurer på hvor " ille " det må være for at man skal få innvilget brystreduksjon betalt av staten? Noen som har noen gode råd? Ser ikke ut etter ammingen og graviditeten:-(
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Utseende tas ikke med i betraktningen, dessverre. Brystene må være veldig store. Du må kunne dokumentere ryggproblemer og/eller eksem, sopp o.l under brystene. Altså betydelige helseplager grunnet for store bryster.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Hei, Jeg har selv fått innvilget en slik operasjon. Det var for noen år siden, og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Over til spørsmålet ditt så hjelper det ikke å klage på at de ikke ser ut. utseende har ikke så mye å si. Jeg fikk innvilget operasjon fordi de var veldig store i forhold til min kroppsbygning. Dette gjorde at jeg fikk uutholdelige smerter i ryggen, og jeg klarte ikke å leve normalt. Det er en stor operasjon, vil anbefale den på det sterkeste til de som sliter med store ryggsmerter, men ikke for å "fikse på utseende". Grunnen til det er at man kan få mye vondt, veldig stygge arr, man kan ikke løfte tungt på tre mnd og man kan bli mindre fornøyd med resultatet enn det man i utgangspunktet var. Har du tenkt nøye igjennom hvordan du kommer til å reagere når du ser arrene på brystene? Mine er heldigvis tynne og helt lyse, men man kan være uheldig og få tykke mørke arr.
Mors lille Ole Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Jeg fikk innvilget brystreduksjon for tre år siden, og ikke angret en eneste dag:) Når du blir vurdert for en slik operasjon tar de i betraktning din høyde og vekt. Jeg er 166 cm og veide 65 kg. Venninna mi er like høy som meg, men veide 75 kg. Hun måtte dermed slanke seg 5 kg før hun fikk det innvilget. Det kommer selvfølgelig også an på str på brystene dine. Jeg fjernet nesten en kilo på hvert bryst, så det sier seg selv at det ble tungt for skuldre og rygg. Når det gjelder arrene etterpå, så syns de. Ikke helt fornøyd med "kløfta", men en god bh fikser det lett. Lykke til, det er absolutt verdt det!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå