08 + april spire Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Er litt ny i dette ebay shoppingen. Lurer litt på om noen handler der? Herregud så mye greier som er der inne. Er litt skeptisk til å by, liker å kjøpe produkter på buy it now..Noen som er mer på budrunder? Hva kjøper du på ebay, lurer litt. Jeg har kjøpt litt kosmetikk der inne. Ser litt på klær nå, men vet ikke helt enda. Skjønner heller ikke dette med toll. Noen som vet..
mamarama og lille banan Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 jeg handler både til fastpris og på auksjon. det er jo litt mer spennende å handle på auksjon da er ikke mer risiko det enn å handle til fast pris. du forplikter jo deg til budet du legger inn, men du forplikter deg jo til fastsummen også. men med auksjon er det jo ikke sikkert du får varen om du ikke følger auksjonen de siste minuttene. jeg kjøper klær, sko, kosmetikk og småting som lommebøker o.l. har ikke handlet såå mye nnå, rundt 15 "items" kanskje, men har ennå ikke blitt lurt. det er viktig å bruke paypal når du betaler. det er sikkert. hvis du handler for under 200 kroner, vil varen ikke koste noe å innnføre til landet, du betaler kun det selger oppgir som frakt og emballasjekostnader. hvis det ikke står i annonsen hva det koster å sende til Norge, lønner det seg å spørre selger. det er nemlig ikke alle som sender til Norge, og det kan være dyrt om det ikke er oppgitt. bare spør mer hvis det er noe du lurer på jeg selger og kjøper også på qxl, har heller ikke kommet i gang så voldsomt der heller. jeg har god erfaring med å kjøpe der, men ikke med å selge. jeg har sikkert vært uheldig, men flere av kjøperne mine er j'''' trege med å betale eller gi lyd fra seg. qxl er veeeeldig lite i forhold til ebay. du sparer forrresten mest ved å handle fra www.ebay.co.uk, altså britiske ebay. pundet er fortsatt ganske lavt
08 + april spire Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2009 Hei Takk for svar. Jeg handler også med paypal. Handlet en vare i dag som skulle koste 20 dollar men såg når jeg hadde bekreftet kjøpet at frakten var 16 dollar. Da ble varen ganske dyr syntes jeg. Men uansett så er den billigere en det den koster i Norge. Denne varen som jeg kjøpte blir jo nå over 200 kr med frakt, er det ikke sånn at jeg må tolle for den da. Hvordan fungere i så fall det? Har kjøpt varer der før som kom på over 200 kr. Måtte ikke betale noe toll da. På tollpapiret på konvoluttten stod det oppført som gave. Vet ikke om det har noe med det å gjøre. kanskje jeg skal prøve meg på auksjoner jeg også. Har jo så mye klær der inne. Blir helt vill jeg.. Hehe.. ikke bra for kreditkortet dette her.. Takk for tipset ang den engelske utgaven av ebay.
mamarama og lille banan Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Så lenge varen i seg selv kostet under 200 kroner skal du ikke betale toll eller moms på den (så det slipper du i dette tilfellet.) Kommer varen i seg selv på over 200 kroner betaler du toll/moms på frakten også. Det er forresten ofte billigere frakt fra Storbritannia, siden det er kortere dit Noen selgere skriver gift/merchandise på pakken når det er et salg, da blir det ikke toll. Dette er egentlig ikke lov, så ikke alle som gjør det. Det er skumle greier ja, å lett og betale med PayPal også...et klikk liksom
dollylille Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 jeg har handlet masse på ebay, men dere må være oppmerksomme på at d er en del fake ting inne. Blir mest at jeg handler barneklær, for er litt vanskelig med str til oss voksne. matboker til barn har jeg å kjøpt en del av, da de har litt mer spennede design enn her. lett å bli hektet, for som dere sier, er jo så lett å betale med paypal. lykke til, men regn med noen bom-kjøp. :-)
Irene Adler Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Ikke alle varer er tollpliktige og %-sats toll varierer fra vare til vare, men alle varer over 200 er momspliktige, 25%. Ved varekjøp over 200 kr, betales moms av frakt også.
NormaJean Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 vi shopper mer på ebay enn i butikker;) som du oppdaget så er det viktig å sjekke frakten før du byr. Endel selger varen billig, men har høy fraktpris. LItt sleipt. Det er viktig å sjekke betingelsene på varen du byr på før du setter igang. MEN, noen selgere gjør også det for at kjøperen skal kunne unngå sitt lands toll regler, dvs hvis skal kjøpe noe til kanskje 100 dollar så gjør man at du feks betaler 25 dollar for varen, men kanskje 100dollar i frakt. På den måten kan du unngå å betale moms Gaver har en høyere tollgrense, 1000kr, så hvis du kontakter selgeren før du byr/buy.it.now, så kan du avtale at den blir merket som gift (gave) istede og du slipper også moms. VI handler alt fra klær, dataspill, babyting, brudekjolen min:), smykker, sko, you name it.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå