Gjest Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 upasterisert ost skal man ikke spise, mange oster står det ikke noe på. jeg har fått helt dilla på ost. så om dagen er bllitt lasange og litt slik. men hva slags hvit ost kan man egentlig bruke?
The Bad Gal Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Alle faste oster, samt de allr fleste norske brie-oster(der det står merket pasteurisert, vet at de fra Tine er det) Mozarella går stortsett også greit, ihvertfall den du kjøper revet i pose til pizza og slikt:-)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Hva med blåmuggost av pasteurisert melk? Er fryktelig glad i den skarpe smaken, men vet ikke om jeg tør nå... Er 12+3.
nytt familie medlem på vei Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Alle de myke ostene er det kommet anbefalinger om å holde seg unna. Dette pga listeria - skal man spise de, skal de være ferskest mulig. For min del har jeg funnet ut at da kan jeg like gjerne la være. Det er jo når de er modne at de smaker godt(sterkt..)Dessuten så er det forresten ett unntak - Parmesan kan trygt spises. Listeria trives ikke i faste/harde oster!! Det ble jeg veldig lykkelig over å finne ut!!! Du kan kanskje lage noen sauser av blåmuggostene - for alle ostene kan trygt spises dersom de blir varmebehandlet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå