Gjest Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 har styrt som pokker nå i 4 mnd med amming og 4 brystbetennesler. hun vil bare ha den ene puppen ( hørt det er normalt) men da spiser hun bare av venstre, men den ser ikke ut til å produsere nok melk. legger ho til ofte også. hun blir bare sur og grinete med puppen etter å ha spist ca et kvarter en halvtime. vekten har flatet ut. begynt med grøt på kvelden pga hun ikke får i seg nok mat på dagen. hun er blitt sløv, trøtt og grinete. ikke blid og fornøyd slik hun var før den siste verste betennelsen.. så nå har jeg faktisk varmet noe vann til hun våkner igjen. så kan hun få NAN. jeg syns det er utrolig hardt, men det betyr jo mer at hun skal bli mett.. var som et slag i trynet da HS sa at vekta har stagnert og at jeg må begynne med grøt på siden av amminga.. så nå prøver jeg å gi NAN på siden av å amme.. kanskje ting ordner seg da med mindre stress.
Litjmora Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Hei. Det er utrolig sårt å slutte å amme, jeg var nødt til å gi meg når Bølla var 4mnd, for da var det ikke noe mer mat å hente. Det eneste jeg kan trøste deg med at det veier så sinnsykt opp at små´n blir mett og fornøyd Det var så deilig når han endelig sov godt igjen, og smilte og var som en sol når han var våken! Har forsatt dager når jeg savner ammingen, men jeg har en stor, flott og frisk gutt som sprudler og vokser som ugress DET synes jeg er viktigere enn at jeg på død og liv skal amme Gi litt mme etter hver amming du, slik at hun blir fornøyd på den måten får du både sekk og pose vettu! Man trenger ju ikke å slutte å amme fordi om man begynner med tillegg. Lykke til og kos dere med flasken
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 tusen takk for kjempegode ord jeg tenkte å fortsette å amme, men da bare for kosens skyld. for da kan vi heller ha amminga som kos og ikke bare for å bli mett. han vokste mye ja? hmm.. hun har bare lagt på seg 150g på tre uker :S det er ganske ekkelt.. det er jo skummelt lite.. egoistiske meg skulle jo amme på død og liv..
Gjest yrild Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Hei :-) vil bare si at du var jo ikke egoistisk som ville amme. Det er jo full ammemafia i Norge og man får jo inntrykk av at det er livsfarlig for barn å vokse opp på MME! Kos deg med ammingen du og gi tillegg så dere blir fornøyde begge to :-) Du har jo gjort en heroisk innsats og ellers i Europa anbefaler de å begynne med mat stort sett fra 4 mnd uansett.. hun får i seg alle de gode antistoffene uansett hvis du ammer litt hver dag (har jeg lest her inne på ammeforumet!).
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 tusen takk jeg har også lest det at det ikke er mye MM som skal til for at de får i seg det de skal ha sunnheter o.l er jo et veldig press ja. selv HS sier til meg foran de andre på barsel som ikke ammer for flott og flink jeg har vært.. rett foran unge usikre mødre som ikke fikk til ammingen selv. MME som er nå er jo veldig bra (så lenge den er norsk har jeg hørt)
Aron09,3SA*ønsker-spire* Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 det er så urettferdig liksom, jeg måtte slutte å amme av medesinske grunner når lille var 3 uker, jeg gråt lenge. nå er guttn min 4 mnd og det går bedre nå men jeg synes det fortsatt er trist. og tungt når folk kommer å kritiserer og lurer på hvorfor jeg ikke ammer, så må jeg jo fortelle hele greia liksom at det var bestemt av lege og jordmor og hvorfor liksom. men det er ingenting som er så tøft som å slutte...
Mrs Georgine Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Da gutten min begynte MME (da han var 3 mnd), ble han en helt annen gutt. Blid, fornøyd og i løpet av en uke var han rund og god i kinna! Både jeg og lillegutt fikk et helt nytt liv!
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 dette var jo helt villt.. sekundet etter hun fikk i seg 200ml NAN så gliste hun og pludret slik hun gjorde før.. hun sovna uten problemer.. bare glad og fornøyd.. jeg får jo bare godta dette da. men gud så taknemmelig jeg er for at det finnes gode løsninger føler all sutringa og grininga er et tilbakelagt kapitell kjenner jeg gleder meg til å få mer energi og overskudd
Lillepusen-78 Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Du, smule.... Når du har hatt 4 brystbetennelser, og fortsatt VIL fortsette å amme - da er du IKKE egoistisk! Du gjør det jo for jenta di!!! Du har jammen gått gjennom en del for å få det til. Mye mer enn hva jeg hadde klart..... Blir nok bra for både deg og lille snupp å supplere med tillegg fra nå av :-)
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #10 Skrevet 11. mai 2009 det er nok mye pga press også tror jeg.. denne såkalte moralen som skriker innvendig. men det er jo ikke verdt at hver dag skal bli slitsomme. jeg har jo ammet hver time nå for at hun skal bli mett.. da jeg så det store smilet og den høye vininga som jeg har savnet sånn så var det jo ikke store tvilen. hun er jo blitt seg selv igjen etter operasjonen så håper jeg at det ikke blir like mye surr med nestemann.
Lillepusen-78 Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 Huff, ja.... Det blir for mye av det gode på den fronten der.... Husker du sa du skulle til Skien og sjekke. Hvorfor måtte du operere?
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #12 Skrevet 11. mai 2009 har silikon. så har den ene protesen kapslet seg. blitt steinhard.. kommet sånn lag rundt den.. protesene har nok fått litt juling med alle betennelsene. vet hvertfall sikkert at jeg ikke skal ha silikon igjen.. da får de heller se ut som vrengte bukselommer hehe så neste uke skal jeg opp til skien for å bli vurdert. så tar det sikkert tid før jeg kan bli operert etter det igjen..
WildPrincess Skrevet 11. mai 2009 #13 Skrevet 11. mai 2009 Når jeg begynnte å slite med melka og måtte over på mme så syntes jeg det var pyton og et kjempe nederlag... På hs fikk jeg mer eller mindre ".. ja ja må du så må du..." svar og det hjalp jo ikke akuratt på. Men på 6 mnd kontrollen hos legen fikk jeg et helt annet møte. Fikk skryt for å ha holdt ut med puming, amming og at jeg gav mme i tilegg når det var for lite mm, det var jo ikke noe problem. HUn fokuserte kun på at det jeg hadde gitt henne Var veldig godt å høre noen si det og ikke bare prøve å overbevise seg selv om at det er det rette. For meg ble ting mye mindre stress da vi innførte nan, også er det en mulighet for pappaen og kose seg med matinga også
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #14 Skrevet 11. mai 2009 det beste er jo når alle har det bra ja, jeg ser veldig frem til morradaen nå at hun skal få bli mett og fornøyd uten at hun trenger å spise hver time. blir lite sammenhengende søvn på henne da..
CMH Skrevet 11. mai 2009 #15 Skrevet 11. mai 2009 Har også gjort det. Begynt å gi mme ved siden av puppen, føler det er ganske nødvendig! Hun blir også bare grinete ved puppen når det ikke er melk nok.. De vekser jo og trenger mer mat Mini er 4 mnd i neste uke
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #16 Skrevet 12. mai 2009 hun er jo et helt annet barn nå.. sovner uten å grine, leker leeengeee for seg selv. smiler og ler. hvorfor gjorde jeg ikke dette for noen dager siden? det spørr jeg meg om flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå