Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 28 nå og lurte på hvor mye bevegelse som er nødvendig å kjenne?

Har morkaken foran!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel fra den uken man skal kjenne liv hver dag om jeg ikke tar feil. Tror de sier at man skal kunne telle spark/bevegelse 10 ganger i løpet av en 2 timers period når babyen pleier å være aktiv. Kanskje noen andre har noen innspill på dette da jeg er litt usikker...

Jeg er snart 30 uker på vei og kjenner liv hver dag, men har også morkaken foran så kjenner ikke så mye som kanskje andre gjør. Jeg har også en ganske rolig frøken der inne så det har nok også litt og si for hvor mye bevegelse jeg kjenner

Når det er sagt så har hun hatt et rolig bevegelsesmønster hele tiden og det er det som er normalt for henne - håper hun er like rolig når hun kommer ut.. :)

Skrevet

Vanskelig å si hvor mye man skal kjenne..Er veldig individuelt.

Har også morkaken foran, men har kjent mye liv og spark hele tiden.

Men etter hvert vil du vel kjenne et "mønster" på spark o.l. Da blir det lettere å kunne si hva som er normalt eller ikke normalt.

Skrevet

Min jordmor sier at det er først fra uke 32 at man trenger å begynne å telle spark. Så lenge man kjenner bevegelse, så er det bra før den tid.

Jeg har spurt henne om dette et par ganger da tassen i magen her generelt er ganske rolig. Men har jo lagt merke til at han har et visst bevegelsesmønster der han har noen dager som er veldig aktive og da kan den neste dagen være veldig rolig. Slik har det vært hele tiden. Men så lenge jeg kjenner bevegelser vil jeg ikke bekymre meg. Han har aldri vært en skikkelig "sparker" :) Jeg har nettopp begynt på uke 33 nå.

Dessuten vil det jo være tider på døgnet der babyen er mer aktiv enn andre tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...