Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal det gå med behandling før det blir bedre? Hvor lang tid gikk det før det hvite i munnen var borte? Hvordan så det ut?

Her begynte vi behandling tirsdag for snart en uke siden og jeg er minst like sår men det blør ikke lenger fra sprekkene da så klarer å amme nå. Har vært noe slitsomme døgn siden melkemengden avtok såpass mye når jeg måtte pumpe for orket ikke amme når jeg blødde liksom.

Legen mente forøvrig det ikke så ut som trøske i munnen på vesla og det er jeg egnetlig enig i, men hva annet kan det være da? Det visste iallefall ikke legen. Det er hvite klumper på gummene men de ligger under "huden", går ikke bort hvis jeg tørker på dem. Fikk resept på mycostatin siden jeg var så sår og det kunne tyde på at jeg hadde sopp.

Noen som har erfaring/peiling???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi behandlet tulla med mycostatin i 4 uker og meg selv med canesten salve på brystvortene i 7 uker. Jeg var like sår i to uker før det gradvis ble bedre. Tulla her hadde en hvit flekk i ganen og det var det, men denne gikk heller ikke bort med q-tips og var der lenge etter at sluttet å behandle henne. Fikk beskjed av legen om å fortsette behandlingen med mycostatin til flekken var borte, men etter 4 uker nektet jeg å utsette henne for det lenger.

Men som sagt ble gradvis bedre etter to uker selv om hennes flekk ikke forsvant.

Skrevet

ok, da må jeg bare smøre meg med tålmodighet da. Legen sa at hvis det var trøske kunne en bare tørke bort det hvite men hun virket ikke som hun hadde peiling på dette i det hele tatt. Får håpe det snart blir bedre, er helt forferdelig å amme nå men samtidig er jeg så lat at jeg ikke orker å slutte heller, veldig greit å slippe å stå opp om natta for å lage flaske;)

Skrevet

Har aldri vært så hardt angrepet som deg jeg da, men jeg sluttet å behandle frøkna etter bare noen dager. På den tiden ble hun ammet i søvn hver eneste gang, så det ble jo helt håpløst å få det til. Har ei venninne som er lege, hun sa det går over av seg selv hos de små, og det plager dem ikke i det hele tatt, så jeg så ikke noen vits i å behandle henne. Fortsatte bare å smøre meg selv med Mycostatin, tar sikkert lenger tid å bare behandle mor, men myyye mindre pes spør du meg (",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...