Gå til innhold

Når begynte dere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

å være fysisk aktive etter fødsel, og hva slags aktiviteter gjorde dere?

Jeg synes det er på tide, for jeg føler meg helt fin, men skal vente til etter 6 ukers kontrollen. Jogging utgår så lenge jeg ammer, tror jeg, for puppene er som sagt tidligere, enorme. Sykling, som jeg elsker, kan være et fint alternativ. Treningssenter får du meg aldri inn på :))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du er i fin form:)

Jeg begynte å gå turer dagen etter jeg kom fra sykehuset. Gikk i allefall 1 time til dagen. Etter ca 3 mnd begynte jeg på treningssenter og så svømte jeg endel. Men svømming var litt vondt pga jeg begynte fryse om puppene og det var veldigt ubehaglig.

Jogging skal du vente med pga bekkenbunnet og jeg forstår godt at puppene vil være i veien:)

Sykkling må jo være helt perfekt men bare passe på at du ikke får vondt nedentil. Slimhinnene er sikkert litt skjøre og det er lett for at det blir irritasjoner.

Kos deg!

Skrevet

Jeg gikk på barseltrim i regi av kommunen, det ble ledet av fysioterapeut og var helt ok, fikk kontakt med andre som hadde små babyer og det var fint. Jeg trodde jeg var sent ute siden jeg begynte når ungen var ca 4 uker, men det viste seg at jeg tok feil. Du kan jo sjekke ut om det finnes et liknende tilbud hos dere.

Jeg ville holdt meg til å gå turer. Du kan lage turene til skikkelige treningsturer hvis du laster tungt på vogna, går fort i oppoverbakker, holder vogna hardt igjen i nedoverbakker osv.

Det er lurt å ta det forsiktig i starten slik at kroppen vender seg til trening igjen, selv om du er i fin form har kroppen likevel vært igjennom store belastninger.

For noen blir melkeproduksjonen redusert hvis de trener for mye, vær oppmerksom på det.

Skrevet

Jeg begynte på sånn mor-barn trim 4 uker etter fødsel. Etter 6 uker begynte jeg på timer på treningssenter. Klarte ikke å vente lenger..:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...