Gå til innhold

Klagegang i bidragssaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få revurdert en bidragsberegning etter at klagefristen går ut hvis begge parter ønsker å klage? Jeg vet at de er veldig strenge på klagefristen i bidragssaker. Dette er som regel av hensyn til den andre parten som skal kunne planlegge sin privatøkonomi. Men gjelder dette hvis begge sender inn en klage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro dere må sende inn søknad om endring igjen, da. Vet ikke, for jeg har aldri klaget.

Skrevet

Ingen som vet? Jeg har ikke lyst til å sende inn et svar på klagen med mindre det gir uttelling.

Skrevet

Noen her som tilfeldigvis skulle være bidragsfogd eller som har vært i en lignende situasjon?

Skrevet

Det er bare å kontakte NAV og spørre.

Skrevet

Jeg har jo prøvd det :o)

Men problemet er at flertallet av de som jobber på nav, ikke kjenner sitt eget regelverk. De vet ofte fint lite ut over det man kan lese seg til i brosjyrene. Og brosjyrer, det har jeg :o)

Skrevet

Ikke for å være vanskelig, men jeg har lest den og den omhandler innkreving av bidrag.

Jeg har også lest denne som omhandler beregning og vedtak: http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/148130.cms

Her står det at man kan klage selv om fristen er oversittet hvis man selv ikke kan lastes for deg ELLER om det finnes særlige grunner til at det er rimelig å ta opp saken på nytt.

Spørsmålet må jo da bli: Hva er særlige grunner?

Ut i fra all logikk så burde det jo være min sak å avgjøre om jeg vil bli tatt hensyn til i klagegangen. Men lovverket er jo ikke alltid så logsik, da :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...