Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Kan man få revurdert en bidragsberegning etter at klagefristen går ut hvis begge parter ønsker å klage? Jeg vet at de er veldig strenge på klagefristen i bidragssaker. Dette er som regel av hensyn til den andre parten som skal kunne planlegge sin privatøkonomi. Men gjelder dette hvis begge sender inn en klage?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Vil tro dere må sende inn søknad om endring igjen, da. Vet ikke, for jeg har aldri klaget.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Ingen som vet? Jeg har ikke lyst til å sende inn et svar på klagen med mindre det gir uttelling.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Noen her som tilfeldigvis skulle være bidragsfogd eller som har vært i en lignende situasjon?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har jo prøvd det ) Men problemet er at flertallet av de som jobber på nav, ikke kjenner sitt eget regelverk. De vet ofte fint lite ut over det man kan lese seg til i brosjyrene. Og brosjyrer, det har jeg )
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 http://www.nav.no/rettskildene/lov/L20050429-20_K4#L20050429-20_K4 Her står det om klager, med linker til regelverk ellers. Ikke bruk brosjyrene, de sier alt for lite. Bruk nettet; nav.no.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Ikke for å være vanskelig, men jeg har lest den og den omhandler innkreving av bidrag. Jeg har også lest denne som omhandler beregning og vedtak: http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/148130.cms Her står det at man kan klage selv om fristen er oversittet hvis man selv ikke kan lastes for deg ELLER om det finnes særlige grunner til at det er rimelig å ta opp saken på nytt. Spørsmålet må jo da bli: Hva er særlige grunner? Ut i fra all logikk så burde det jo være min sak å avgjøre om jeg vil bli tatt hensyn til i klagegangen. Men lovverket er jo ikke alltid så logsik, da )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå