Gå til innhold

Noen fra Moelv her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har planer om å flytte til Mjøsområdet, men vet ikke helt hvor. Lurer derfor på om noen kan fortelle meg litt om positive/negative sider ved Moelv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :-)

Jeg flyttet til Moelv når jeg var 5 år, og har bodd der igjennom hele oppveksten. Kan ikke si annet enn at Moelv er et veldig trygt og bra sted å vokse opp. Gode barnehager og skoler, en stor og flott idrettspark, 18-hulls golfbane for interesserte, og et koselig sentrum - for å nevne noe. Moelv er ikke så stort, men akkurat passe for både små og store. Får by-status fom neste år visstnok :-)

Jeg er selv bosatt i Oslo i dag, men merker at jeg innimellom savner det litt mer intime og "trygge" - man blir liksom ikke "borte" på et sted som Moelv. Samtidig som jeg synes det er godt å komme hjem til Oslo etter en weekend hos foreldrene mine ;-) (Kan vel ha litt med de å gjøre også, hehe)

Men summa sumarum - Moelv et er perfekt sted å vokse opp, og jeg har intet negativt å legge til! :-)

Skrevet

Takk for at du tok deg tid til å svare! Sett utenfra så virker Moelv veldig bra og vi har begynt å se litt på hus på nettet. Kommer opprinnelig fra Gjøvikområdet, men bor nå i Trondheim. Vi har lyst til å bosette oss på et sted med godt miljø og hvor folk faktisk har tid til å hilse på hverandre i barnehagen ved levering! Vi synes at østsiden av Mjøsa virker som et bedre alternativ enn vest. Det er nesten 20 år siden jeg var på Moelv sist, så føler ikke jeg har noe helt godt bilde av stedet. Har du noe anbefaling når det gjelder boområde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...