linga Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Jeg og sambo skal besøke en potensiell dagmamma denne uken. Hun er anbefalt av flere vi kjenner og har hatt deres barn, men jeg lurer likevel på en del ting. Er det noe spesielt en bør spørre om, selvsagt utenom det vanlige som rutiner, antall barn, en vanlig dag, tider osv. Noen som har tips til oss som ikke har hatt dagmamma før?
Zitro Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Jeg møtte først min dagmamma på "nøytralt grunn", dvs hverken hos henne eller meg, men på en kafe. Greit og se barna sammens på et sted hvor ingen av dem bodde tenkte jeg. Så var jeg hjemme hos henne noen dager senere igjen... Ellers er det bare å spørre om vanlige ting ja, om du trenger å ha med noe spes som vong, matstol o.l. saker. Holder hun eller du maten? hva med bleier og stelleprodukter? Rutiner hvis dagmammaen skulle bli syk? Hva med langtidssykdom? Få avklart betalingsrutiner som funker o.l.
tvkrus Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Kontratkt ! trenger ikke å være avansert men så slipper konflikt sendre . Ha med betalingsdato , konto eller kontant ,og hvor mye, hva barnet får og hva du har med. Og hvordan betale ved sykdom enten barnet og dagmamman. Og oppsigelse tid. Nå har jeg bare vært dagmamma.... Men spør om alt du vil vite gjerne lag deg liste over det du lurer på .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå