Gå til innhold

Flere som kjenner det i ryggen? Uke 20..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste uken begynt å kjenne ubehag nederst i ryggen.. Kjennes ut som ryggen "går av" i korsryggen.. Hva er dette da? Jeg har ikke fått noen stor mage enda derfor synes jeg det er rart at jeg begynner å kjenne det nå.. Magen er mye større enn den var før men uansett bare 4 kg jo.. Er det noen som har noen gode råd/tips om dette? Jeg trener på 3T 2 ganger i uken der jeg har fått lagt opp et program tilpasset situasjonen jeg er i. Er dette bekkenløsning?:( Går i 100% jobb og håper på å holde ut så lenge som mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt dytt dytt:D

Skrevet

Min bekkenløsning begynte med verkende korsrygg (men jeg vet jo ikke om det dermed er det du har).

Skrevet

Jeg er i uke 22 og har kjent det i ryggen i mange uker. Korsryggen vil liksom ikke holde meg oppe..føler jeg må sette meg ned å hvile. Det skal også sies at jeg har en fysisk jobb med mye bøying og løfting i tillegg til at vi går på murgulv hele dagen. Var også til en viss grad plaget med ryggen før jeg ble gravid.

Jeg begynte med 20% sykmelding, økte til 40 etter ei stund og nå er jeg oppe i 60%. Tror jeg kommer til å sykmelde meg helt snart. KJenner at kroppen ikke liker dette murgulvet noe særlig. Verker i både rygg, føtter og underliv når jeg har gått der noen timer.

Skrevet

Jeg hadde også vondt i ryggen. Begynnte i korsryggen, og strålte helt opp til nakke og skuldre. Trodde først det var begynnende bekkenløsning, men det var det altså ikke.

Jeg har altså en veldig stor "svai" i ryggen fra før, som bare ble større når jeg ble gravid. Jeg ble sykemeldt, og hvilte ryggen min. Det var det eneste som hjalp. Fikk mer vondt jo mer jeg stod og gikk i løpet av en dag. Jeg har lært meg å ta hensyn til kroppen og ta det med ro, og har ikke lengre smerter i ryggen. =)

Husk at visst det er en tid man skal ta hensyn til kroppen og hvile seg, så er det når man er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...