lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Jeg kjenner jeg nesten blir litt flau når snupp setter i et meeega hyl hver gang hun ser sin farfar. Hun er så strålende fornøyd stort sett hele tiden, men når farfar og farmor er på besøk er hun kjempe skeptisk, og begynner å grine når farfar nærmer seg. Farfar spøker det bort med at det går laang tid mellom hver gang hun ser de, det går max 2 uker mellom hver gang (de bor litt langt unna). Men min familie bor enda lenger unna og de ser hun enda sjeldnere, men de er det helt greit å treffe. Da er hun strålende fornøyd og spreller med beina når hun ser de. (hun er sånn stort sett med alle som gir henne oppmerksomhet). Snuppa er 5,5 mnd. Dette har vart en stund. En gang vi var hjemme hos svigers, skulle sambo og jeg en tur til byen mens snupp sov, men hun hadde våknet mens vi var borte og blitt helt på styr og kikka seg febrislk rundt for å se om vi var der, og da hun ikke så oss begynte hun å hyle. Svigers hadde fått roa henne, men da hun hørte oss i gangen da vi kom tilbake, var det skikkelig hyl igjen, akkurat som hun klaga på at vi hadde vært borte. Har gjort det samme med mine foreldre, og det har gått helt fint. Lurer så på hva som er så "skummelt" med svigers.. Håpe det går over, for jeg synes ikke det er no hyggelig. Kjenner jeg får litt vondt a henne og når hun hyler og får sånne digre tårer i øya.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Vil tippe det er en fase - det var i alle fall det med snuppa vår. Hun har ikke bestefedre, men farmoren var ikke så pop da hun var baby. Det var nok litt selvforskyldt fra farmors side i vårt tilfelle - hun er veldig til å hause opp ungene og det passet ikek min forsiktige datter så godt (uten at farmor skjønte det noen gang da). Farmor har respektert grensene til snupp (gitt henne fra seg når hun har klaget) og etter at snuppa passerte 2 er farmor den kuleste i hele verden (forresten så var det ikke sånn at hun gråt hver gang hun så farmor, men det var ikke lenge farmor fikk holde henne før nok var nok). Bestemor derimot har vært kosekos - frem til hun som 2åring fant ut at farmor var kulest. Da har hun direkte avvist bestemoren sin (til bestemors og min stoooore fortvilelse) og attpåtil sagt rett ut at bestemor må gå eller vil ikke til bestemor. Nå når hun nræmet seg 4 har det gått over og hun har skjønt at hun kan bruke bestemødrene sine til ulike ting; bestemor for kos og kreativitet, farmor for lek og herjing. Bare respekter grensene til snuppa di. Ikke slutt å gå på besøk og la besteforeldre hilse på (mens du holder henne) og kanskje holde litt, men ikke så lenge av gangen feks.
blomsterjenta Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Her er det liknende reaksjon når vesla ser sin morfar, altså min far, som hun har sett ganske ofte helt siden hun var nyfødt(hun er nå 6mnd). Han blir jo helt fortvila, for det er jo ikke noe han heller vil enn at barnebarna skal digge ham! Broren min har en toårig sønns som har farfar som sin store helt. Pappa er kjempeflink med barn (er lærer:-), og det er ikke noe skummelt over utseendet - hun bare misliker ham sterkt! Andre voksne menn har hun ingen problemer med. Det er nok tilfeldig, og går over, trøster vi oss med:)
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Gutten min er 7 mnd og han liker ikke helsesøster. Når vi kommer dit å sittet på ventrommet er han seg selv. Smiler og prater og aker seg fra rundt på gulvet. Men når vi kommer inn til henne blir han helt stille. Ikke noe smil eller prating. Og når vi legger han på gulvet er han helt rolig. Prøver ikke å ake seg fram. Siden 3 mnd kontrollen har han begynt å gråte når hun løfter han opp. Jeg skjønner han godt jeg. Han husker vel at hun stakk han med 2 sprøyer :-)
frk-fryd Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 he he:) Farfar er skummel her også. Hun er nå 6,5 mnd, og det har vart en stund nå. Jeg tenkte det kunne være for at han er litt brå, men uansett hvordan han nærmer seg henne, så hyler hun i skrekk. Men når hun har vært trygg på mitt fang og studert han en stund, og han har bablet babyspråk til henne en stund, så er det greit. Men neste gang han kommer er det det samme igjen, selv om hun ser ham ukentlig. Eneste unntak var når vi var der hele helga, for da var det greit etter de første timene. Men det var glemt igjen uka etter.... merkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå