Gå til innhold

Spiser deres barn om morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår får siste måltid for dagen kl 18 (grøt + frukt). Legger seg kl 19 og våkner kl 06. Problemet er å få i ham mat når han våkner. Jeg pleier å drøye det til kl 7, men alt han vil ha er litt frukt og litt melk (20 ml). Så det første store måltidet han spiser er kl 10 (grøt) etter første luren, men jeg synes det er så lenge å gå 16 timer uten mat, men kan jo ikke tvinge mat i ham heller. Han er forresten 8 mnd.

Er dette "normalt"? Hvordan er deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sikkert normalt med variasjon hos småttiser også. Vi voksne er jo veldig forskjellige når det gjelder apetitt på morgenen.... Skulle tro at så lenge han legger på seg og virker fornøyd så er det ok?

Min gutt er 7.5 mnd. Han spiser kveldsgrøt ca kl 18, så ammer jeg ca kl 05.30, og så er det frokostgrøt 7.30. Men nå er nok han litt mer matglad enn de fleste på samme alder, tror jeg ;-)

Skrevet

jenta vår er 10 mnd. hun får fortsatt bare flaske med melk når hun våkner. på kvelden før spiser hun grøt 18.30 og sover hele natten. får flaske 230 ml når hun våkner 08.00 og spiser brødskive ca 10.30. først nå begynner jeg å merke at hun kanskje snart bør få brødskive når hun våkner så spiser litt når storesøster spiser frokost. problemet vårt er at hun er så dårlig til å drikke til måltidene så er nødt til å fortsatt ha ett rent melkemåltid for da koser hun seg med flaska særlig den hun får i senga til mamma på morran. får også ett flaskemåltid i 5 tiden på kvelden. ellers får hun ett brød måltid, middagsmåltid og grøtmåltid. hun er veldig annerledes enn søsteren sin som var skikkelig mat glad jente som drakk som bare det til måltidene. med mini må vi lirke og lure mer. men legger da bra på seg så hun får i seg det hun skal ha og sover godt. så alle barn er forskjellige

Skrevet

Gutten min like ikke å måtte spise om mårran, men drikke melk/velling like han derimot, så hær får han melk når han våkne i halv 5 tia å velling fra flaska 7-halv 8 tia når han tar første lurn sin :-) Får også velling til nattmåltide, så e sikkert ikke skrubbsulten klokka halv 5, men drikke ofte 150 ml mme forde :-)

Æ prøve gi grøt i 10 tia, men som oftest blir d ikke fast føde før middag + dessert og kvellsmat, men han får jo tjukk velling fra flaska da å mme :-)

E bare 6 mnd, men regne me d blir frokost å lunsj på han når han e rundt 8-9 mnd for ska jo bynne i b.hagen i august :-)

Skrevet

sønnen min var helt lik. han må få frokosten sin etter første lur. han vil kun ha en skje og to hvis jeg gir før luren. blir nok bedre når dem er eldre tror jeg. vet at mange barn på denne alderen blir ganske fort trøtte og vil ha en lur etter at de har stått opp

Skrevet

Jenta mi på 7 mnd er heller ikke noe særlig sulten når hun våkner på morgenen (kl 07 ca), så jeg pleier å drøye første måltid til ca 1- 1,5 time etter at vi har stått opp. Da får hun leke og herje på seg litt sult først, og spiser da en full porsjon grøt ca kl 08.30, før første blunden en time senere. Gir også en flaske MME rett før hun sovner, hvor hun drikker en liten skvett (50-80 ml).

Men merker at apetitten blir større utover dagen, og spes kveldsgrøten pleier å gli ned på høykant;)

Skrevet

Jeg ammer bare på morgenen og gir grøt først 9-10 på morgenen før hun skal sove ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...