Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Leste på tråden om sykemelding og oppsigelse. Kan jeg spørre om hvorfor arbeidsgiveren din valgte å gjøre det på den måten som med deg? Tjente de noe på det egentlig? Bare nyskjerrig - trenger ikke svare om du ikke vil (selvsagt) )
Gjest amandine Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 He he hadde prøvetid via bemanningsbyrå, ble ikke planlagt gravid og var ærlig nok til å si fra på arbeidsted 14 dager før kontrakt om fast ansettelse skulle signeres. Dumme meg tenkte det var best å spille med åpne kort;) De har jo ikke lov til å ikke ansette pga mage, men det er nå rart med det, de har jo på en måte bukten og begge endene og man er jo prisgitt arbeidsgiver i stor grad(det dreier seg jo om mye penger med rettighet til permisjon og alt..) så jeg valgte å ikke krangle. Dvs jeg turde rett og slett ikke å gamble med hele greia. La litt press på bemanningsbyrået, så de fornyet kontraktene mine en stund selv om jeg var sykemeldt sånn at jeg hadde papirer på bortfall av inntekt. Jeg kunne sikkert greid å få via NAV den siste mnd når jeg sto uten kontrakt, men jeg orket rett og slett ikke runddansen. Fikk beskjed fra NAV om at de trengte dokumentasjon fra arbeidsgiver og det fikk jeg( ene og alene fordi det er et stort firma og jeg tror de var redde for rettsak) sånn at ikke permisjonen min gikk fløyten. Needless to say: en sånn arbeidsgiver går jeg ikke tilbake til. Og er egentlig skuffet over at jeg ikke kjørte saken videre, det kommere jo flere gravide etter meg.. Jeg orket bare ikke der og da! Så sånn er det med den saken;)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2009 Aha, så "kontrakten" var bare proforma eller hva jeg kan kalle det, sånn at perm og denslags gikk i orden? Du hadde ikek en fast jobb å gå tilbake til etter perm? Da er jeg med... Så bare ikke helt hensikten i å gi deg en fast kontrakt når du kom tilbake, for de måtte jo uansett hatt en vikar liksom... Og enig med deg - like greit å forlate en sånn skute først som sist ;o)
Gjest amandine Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Det er en skriftlig kontrakt som starter når min permisjon slutter, hvorfor de valgte det er meg helt uforståelig, annet enn at de ikke ønsket å binde opp en stilling på meg. De hadde erfaring med at folk tidligere hadde forlenget permisjoner, og syntes vel det hørtes sannsynlig ut i mitt tilfelle også(hvilket stemmer bra he he jeg blir hjemme ett år ekstra før jeg hiver meg på studier igjen). Men jeg har nå levert skriftlig oppsigelse, så alt er i orden, hadde tre mnd oppsigelsestid. Jeg kunne helt klart gått tilbake om jeg ønsket, men her i huset er skolestart til høsten og minste ikke ett år ennå, så jeg blir hjemme i fred og ro. Og som sagt, det er jo ikke bare arbeidsgiver som velger sine ansatte, de ansatte velger nå hvem de vil jobbe for også. Og du ser ikke meg der lenger! Heldigvis har jeg utdannelse og økonomi til å velge selv hva jeg vil gjøre;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå