endelig mamma:) Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Hallo Sitter på jobb med store smerter nederst på venstre side i ryggen. Trodde det hang sammen med graviditeten av ett eller annet slag, men så er det en på jobb som sier det kan være nyrebekkenbetennelse. Har hatt urinveisinnfeksjon i over 2 uker nå.. Noen som kan hjelpe?
sirkeline77 Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Hei! Jeg titter innom fra 2. tri men hopper inn her om en uke! Jeg har selv hatt tre nyrebekkenbet i svangerskapet og det er vondt! Kan forveksles noe med bekkenløsning (sitter jo i samme område). Har du vært hos lege og fått konstantert uvi? Det er kjempe viktig å få antibiotika hvis man får det påvist, ettersom det i verste fall kan føre til for tidlig fødsel hvis det ikke behandles. Like viktig er det å levere en kontroll prøve 5-7 dager etter endt kur, finnes det forts spor så må man i gang med en ny kur... Skriver ikke dette for å skremme altså, men det er de harde fakta. Kjempe viktig at du holder deg varm og drikker masse, gjerne sure ting, men unngå appelsin juice! Jeg begynte hos akupunktør for å forebygge uvi og ikke minst styrke immunforsvaret, og jeg har faktisk ikke hatt spor en gang på de to siste prøvene! Så mitt råd må bli- ta kontakt med lege eller bare lever en urinprøve hos legen din! Så vil du få bekreftet eller av bekreftet ting raskt!
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Kan høres ut som nyrebekkenbetennelse ja. Har vært plaget med det selv og første gangene jeg hadde det trodde jeg det bare var noe i ryggen. Vil anbefale deg å ta en tur til legen ganske snart, for det kan bli ganske alvårlig, og vanvittig smertefullt.. Er ikke alltid det viser på vanlig urinprøve, så be om å få sendt til dyrkning det er og for å få rett antibiotika. Og om du får raskt stigende feber så ring lege/legevakt med EN GANG. En uke etter avsluttet kur bør du ta en ny prøve som sendes til dyrkning for å være sikker på at alt er vekk. Og så er det lurt å unngå søte drikker, men drikke mye rent vann og sure drikker. Lykke til!
endelig mamma:) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har ikke noe feber, men jeg har ikke hatt feber på mange år.. Var hos legen for en uke siden, og fikk bekreftet uvi, og fikk selexid mot det. Er det noe poeng å gå til legen igjen, må en ha annen kur om det er nyrebekkenbetennelse? Har ny time hos jordmor om litt over en uke, så da vil jo en ta ny urinprøve. tips til sure drikker jeg bør drikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå