Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Jeg mottar full OS nå siden jeg er student. Går helt bra økonomisk, men siden jeg har dødtid av og til så kunne jeg tenkt meg en liten deltidsjobb. Men da jeg kalkulerte på det, så fant jeg ut at det var jo ikke særlig lønnsomt. Tjener jeg noe mer så mister jeg bostøtten, og omregna til timelønn ville det ha vært på 25 kr i timen. Og så må man jo tenke på skatt! Så det lønner seg egentlig ikke for meg å jobbe. Rart i grunn når jeg faktisk har lyst til det.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 På lang sikt lønner det seg ALLTID å jobbe:)
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Det er et utrolig merkelig system vi har her i Norge!!!! Enn at det finnes så mange stønader at det ikke lønner seg å jobbe!!!! Helt horribelt!
Singelmamma og banden Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Det spørs vel hvor du bor etc. Jeg har deltidsjobb (30%) ved siden av 50% studier - rett og slett fordi det ikke går rundt økonomisk uten. Jeg har for billig bolig til å få bostøtte, så taper ikke noe der da. Men i grunn lønner det seg alltid å jobbe. Tjener du mindre enn 1/2 G reduseres ikke os heller. Nå har jeg ganske god lønn, så mulig derfor det lønner seg for meg, men på tidligere trygdekontoret (nå nav....) sa de klart fra at det lønte seg å jobbe ved siden av. Og, ikke bare det, frem til nå har jeg jobbet som vikar. I dag fikk jeg fast ansettelse, med økning av prosent når jeg er ferdig med studiene - det hadde jeg ikke hatt om jeg hadde levd kun på os mens jeg studerte og ungene var små. Nå har jeg en sikkerhet, og den kan ikke regnes om i kroner og ører. Fom mai neste år er os slutt for min del, og da er det godt å vite at vi klarer oss økonomisk.