Gå til innhold

Småspist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 11 mnd. som spiser lite. Vi må lokke og lure for å få i henne litt mat. Skive vil hun fremdeles ikke ha. Nå har hun sikkert blitt lei av grøten, for det vil hun heller ikke ha lenger. Middag har hun alltid spist lite av. Nå klarer jeg å lure i henne ca. et halvt glass. Det eneste hun liker er sånne fruktglass/frukt og yoghurt. Jeg ammer morgen og kveld. Ellers får hun kun vann til måltidene. Har hele veien ligget rundt gjennomsnittet på kurven. Hva gjør jeg? Lokker og lurer eller bare la henne spise det hun vil ha (nesten ingenting). Hva gjør dere andre med småspiste barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jo desvrre ikke mye du kan gjøre, men ikke tving henne! Er mest sansynlig en periode, og husk-ingen barn sulter seg selv;)

La henne spise det hun vil ha. Bedre med yougert ett par ganger om dagen enn ingenting! Pass på at hun drikker nok og tilby mat ved hvert måltid så løsner det seg nok etter en stund;)

Skrevet

Takk for svar. Ja, de sier jo at de spiser når de er sultne :-) Hu har vært småspist hele tiden, men nå er det enda verre. Blir så glad når jeg ser små som gaper og hyler etter mer mat. Er ikke vant med det her i huset...

Skrevet

Sånn er min datter også, hun spiser så utrolig lite, hun kan spise en halv skive til frokost, en banan til lunsj, 2-5 barneskjeer med middag og en halv skive til kvelds, dette er på de verste dagene da hun spiser minst. HEr ikke så mye å gjøre egentlig, kan ikke akkurat tvinge de små til å spise heller:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...