Mine <3<3<3 Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Har to barn på henholdsvis 3 år og 2 mnd og 3 mnd. Skulle hatt noe jeg kunne bære begge to i, og har da funnet ut at det går an i både manduca og ergo.... Men, hvilken er best??? Evt. noe helt annet....
Venja Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Tror de er ganske like når det gjelder bærekomfort, men jeg ville gått for manduca av følgende grunner: - Manducaen har innebygd spebarnsinnlegg, ergoen så må dette kjøpes utenom (vet ikke hvor lenge det er anbefalt å bruke) - Manducaen kan forlenges noen cm i ryggen slik at panelet blir lengre enn det det er på ergoen.
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Åja, haha...måtte lese innlegget to ganger - trodde du skulle bære begge to i samme sele SAMTIDIG jeg:) Jeg har Ergo, er veldig fornøyd med den altså...spedbarnsinnlegget er vel anbefalt opptil 3 mnd. Ergo sporty har bredere reimer + mulighet for å justere reimene til mengre lengde enn i den ordinære.
viertre + spire Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har Manduca og er enig med Vanja om de to tingene er postitivt med den i forhold til Ergoen, MEN lommen på Manducaen er helt ubrukelig fordi den sitter klistret inntil stumpen til babyen når de sitter oppi, så man får ikke puttet noe oppi. På ergoen vet jeg at lommen er romslig og god til å putte lommebok, nøkler og lignende i. Jeg har løst dette med å kjøpe en tilhørende "magetaske" som festes rett på magebeltet på Manducaen. For utenom den lomma så syntes jeg Manducaen virket bedre grunnet spebarnsinnlegget og forlengingen i ryggen. Helt fantastisk å bære med begge to!!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Manduca!! Ingen over, ingen ved siden. Kan brukes lengre enn Ergoen pga at panelet kan forlenges, samt at spedbarnsinnlegget følger med...
Tia med 2 ♀ Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Nå har jeg aldri prøvd ergo ,men har Manduca. Jeg er veldig glad i den ihvertfall. Har ei på snart 10 mnd og ei på 2 år og de sitter veldig godt i den begge to. Men for allt jeg vet kan ergo være like god. stod med valget mellom de to jeg og men valgte Manduca fordi så mange sa at den var god.
playground princess Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Til lykkeli&gla-mamma til Frøya=) Jeg har nettopp kjøpt meg Manduca, men har problemer med at knappene spretter opp. Synes også de er stramme å få igjen dersom frøken har vårdressen på. Og så klarer jeg ikke å feste den lille "reima" når jeg bærer på magen... Du som er så glad i Manduca, har du tips til meg? Gjør jeg noe feil? :-)
mammatetogansketette:)) Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 Hei! Vi hadde samme dilemma.. Jeg googlet på manduca og ergo samtidig- om du sjønner, i leting etter noen som hadde prøvd begge. (er jo vanskelig å anbefale noe om man har prøvd bare en av de... noen anbefaler jo babybjørn også, for å si det slik.... Vel-- ALLE jeg fant (leste vel en 10- 12 innlegg/ beretninger) som hadde prøvd BEGGE typer, anbefalte Manduca. Dette pga. større muligheter for å justere bærereimene, at man kan forlenge ryggen, samt at spedbarnsinnlegget her er integrert. Det gjorde at vi valgte manduca. Fornøyd så langt ja! Så til deg som sliter med at knappene spretter opp.. ja, kan sjønne det- er i grenseland hos oss også nå, knappene spretter ikke opp, men jeg ser at det snart vil bli litt trangt i spedbarnslomma... Jeg har etter jeg kjøpte sett at noen syns det blir en liten periode (en par- tre uker) der spedbarnsinnlegget er for lite og at den blir litt stor uten innlegget... Her er det vel snakk om å justere riktig kan jeg tenke meg, for ikke alle sliter med dette.. Venter spent på om vi finner utav det...
mummydummy Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 Har Ergo Sport. Spebarnsinnlegget er veldig plundrete, men det trenger du kanskje ikke bruke siden minsten er 3 måneder. Skal brukes til 3-4 måneder pga hodet. Men hadde ikke kjøpt denne til liten baby hadde jeg visst hvor plundrete det var.. Ellers virker den litt "kort" i panelet, og det kan ikke forlenges. Mannen min synes den er fin da, sikkert siden den er litt "maskulin i designet". Hadde heller kjøpt manduca idag, de ser både finere ut og virker bedre siden du kan forlenge panel og den har integrert spebarnsinnlegg. Ergo er en helt grei sele, men har nå gått til anskaffelse av en mei tai som jeg er superfornøyd med.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 14. mai 2009 #11 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har bare erfaring med Manduca, men synes den er veldig fin. Vi brukte spedbarnsinnlegget til snuppa var vel 5 mnd vi.... Jenta vår synes det er supert å sitte i den! Det eneste som jeg sliter med er å få igjen den spenna øverst på ryggen :-/ Når liksom ikke tak i den jeg:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå