Gå til innhold

Tilvekstmåling i uke 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på UL i morgen for tilvekstmåling pga at jeg har født tre store barn tidligere (4670, 4470 og 5000 g). Jordmor ønsker at jeg skal følges spesielt opp pga av dette selv om jeg ikke har hatt vansker med å trykke ut ungene.

Er spent på om de klarer å beregne vekten til barnet 10 uker før fødselen. Er det ikke de siste ukene før termin at barna legger mest på seg? Noen som har erfaring med slik måling i ca uke 30, og har vekstestimeringen vært riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. mitt første barn ble målt til 3800 i uke 36+0 og når han kom ut veide han 4275 i uke 37+2. nr.2 som bor i magen nå veide 3000 i uke 32+0 og skal inn og måle henne igjen 22/5 da er jeg 37+1. skal bli moro å se hvor mye hun veier da :) har også hørt at den siste måneden er de bare i magen for å legge på seg. skal bli artig å høre om de klarer og beregne det riktig. Vet ikke riktig om jeg fikk svart på spørsmålet ditt men dette er min erfaring :)

Skrevet

Er nok lurt å ha vekstmåling senere enn i uke 30, vil jeg tro ja. Var på ul i dag. Jordmor mente det var for tidlig å estimere vekta, og har fått time i midten av juni (har termin i midten av juli). Hun tok likevel målinger og fant ut at snuppen hadde 1 % tilvekst, og det er jo ingenting. Blir spennende å se i juni da... Og det viktigste for meg var at babyen lå riktig vei. Håper at h*n ikke snur seg feil vei igjen. Har nemlig ikke lyst på en setefødsel igjen.

Lykke til med neste måling og fødsel:-)

Skrevet

var på måling uke 31+2 da målte de han til å være 41 cm, og 1800 gram.

men er ikke der fordi de skal sjekke vekta da. det er bare noe de gjør ved siden av. han var da 6%+ sa de...

nå pleier egentli babyene i vår familie å være små eller gjennomsnittlige, så da spørrs det nok om ikke den første UL terminen stemmer bedre, og han har snudd seg med hodet ned...

... nå har jeg glemt hva spm ditt var, men hadde sikkert ikke noe bra svar på det uansett. :-)

Skrevet

Det er kanskje litt tidlig. Jeg var på vekstestimering i uke 32 sist, og da var gutten i magen helt normal, kanskje litt over gjennomsnittet. Så på ny UL i uke 37 og da estimerte de han til 5 kg ved fødsel, og han var 4,95 kg.

Så han vokste i alle fall mest på slutten. Skal til ekstra vekstestimering ca i uke 37 denne gangen også.

Skrevet

Det er litt rart at de tok meg inn i det hele tatt så tidlig, men kjekt for oss å se den lille da:-)

Her stenger fødeavdelingen ca 20.juni, så jeg må ha neste ul 16.juli. Det blir 5 uker før fødsel. Da regner jeg med at kiloene har kommet på den lille kroppen.

Jeg har født alle tre på vanlig måte. Nr 2, som var minst (4470 g), kom med setet først. Men det gikk det og. Håper på vaginal fødsel denne gangen også. Fødte du vaginalt eller ble det KS?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...