Gå til innhold

Noen som har både hund og katt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to små dvergpudler, men har sååå lyst på en katt.

Men hvordan går dette? Hvordan får man til at de liker hverandre?

Har sett litt på persere og hellig birma.

Hundene mine er ikke så glad i katter, men har hørt at dette gir seg etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel...vi har ingen dyr, men svigers har en hund og en katt. Katten kom først, den er "oppi åra", og er omplasseringskatt som har levd et hardt liv. Det er en blandingstype, ser ut til at det er litt norsk skogkatt i den. Hunden kom noe senere, han var vorstehvalp. De går ikke sammen i det hele tatt. De kan ikke være i samme rom, da flyr de i synet på hverandre...ganske slitsomt.

Skrevet

vi hadde en periode 3 katter og en hund.de gikk så godt sammen,den ene katten lå i sammen med hunden i hundesengen.og hunden var av en vilter rase,og ikke helt dressert..hehe...

men så var det en hund til som skulle omplasseres,og sånn som vi er,så ville jo vi hjelpe til,det burde jo gå bra ikke sant?? men neida,hunden vi hadde fra før,tålte ikke den andre,og etter 2 dager måtte vi gi opp,for de sloss hele tiden,og det var ikke noe moro.

så du kan jo kanskje få låne en annen katt,og prøve?? før du kjøper en til mange tusen,som du kanskje ikke kan ha like vel.

Skrevet

Ja, skulle gjerne lånt en katt.

Men hvem låner frivillig vekk katten sin til en som har to viltre småhunder hehe..

Skrevet

jeg hadde latt deg få låne den ene av min,han er så snill atte :-))

men er ikke lett nei...må nesten bare prøve, og om du kjenner hundene dine godt så vet du kansje om de vil godta andre katter eller ikke.

hvordan er de ute,når de ser andre katter??

Skrevet

Så snill du er da ;)

Når de ser en katt så drar de i båndet og bjeffer..

Så det er vel ikke noe bra tegn-.

Huff..

Skrevet

hmmm...det er kanskje ikke det,men det kan jo være en måte for de å si at de ønsker å komme i kontakt med kattene på da...vet ikke jeg.

men jeg tror små puser er lettere å få de til å godta enn en voksen,og det går sikkert begge veier.det å la katten få snuse seg kjent i huset,uten at hundene er der tror jeg ville vært bra,også kan du ta inn hundene etterpå,og la de snuse.

det er en møysommelig jobb å få de til å godta hverandre,om du ikke bare våger å la det stå til,å la de møtes...uff,kan bli voldsomt men.

det værste en kan gjøre er å binde noen av de fast,for det kan virke truende.

Skrevet

Hei

Vi har to hunder og to katter nå og det fungerer veldig fint! :-)

Men det var en møysommelig prosess å få dem til å gå sammen. Vi hadde først en katt, som deretter fikk selskap av en hund. Katten "overlevde" hunden, men var da vant til at det var flere firbeinte i huset. Etterpå fikk vi oss to hunder som har vokst opp med katten (som rett nok var sterilisert). Katten døde dessverre i fjor, men vi ønsket oss nye og tok da i mot to brødre som egentlig skulle avlives fra en veterinær. Men de var IKKE vant til hunder...

For oss tok det flere måneder før de kunne gå sammen uten at kattene fresa og var litt i overkant hissige mot hundene våre. Vi holdt de adskilt i starten, der kattene har sitt fristed på badet og bikkjene har sine bur. Så hadde vi de løse på omgang så de fikk snust og gjort seg kjent med hverandre under "trygge" forhold. Men som sagt, det tok ganske lang tid! Hundene kan jo også bli litt vel ivrige når de skal snuse på kattene både her og der...

Men altså, det går stort sett bra, bare man er tålmodig nok. Nå kan de ligge ved siden av hverandre i sofaen eller i kurvene sine. Og kattene gjemmer seg bak bikkjene ute hvis de blir skremt (hehe)

Lykke til! Er så utrolig koselig med en hund i armkroken og en pus på fanget!

Skrevet

Det beste er selvfølgelig å ha hunden først, for da skjønner katten at her er det hunden som bestemmer, og dermed deler de på terotoriumet! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...