litago34 Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Hei, Er det noen der ute som har reist til Australia med Quantas og en baby? Vi skal reise downunder i nov med vår lille gutt som da er 10mnd. Jeg har reist nedover noen ganger der før men alltid alene og aldri med en baby. Er litt spent på den laaaange flyturen med slitne forreldre og vår lille gutt!!!:)Ellers så er jeg glad for alle reisetips.
ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Hei Jeg har vært der fra min datter var 7-9 mnd. Tips til flytur: Bestill bassinett (seng) til ham slik at han får egen seng. Det kan være lurt å ta med en mørk sarong og teip (lett sjal) slik at du kan lage det litt privat rundt sengen hans. Vi hang sjalet over bassinetten slik at hun ikke blir forstyrret. Vær obs på at du må ta ut babies av sengen dersom det er turbulens, det glaldt 80 % av flyturen på en av våre strekninger. Jeg ville også tatt med egen mat til flytur. Bleiene du får kjøpt er helt greie, vi synes Huggies var best. Det kan hende du må opp en størrelse fra hva du er vant med fra Norge. Babygrøten der nede er ikke veldig god, så dersom han er vant til grøt ville jeg tatt med en pakke. Ellers helt grei barnemat. Solkrem 30 + og jeg ville også kjøpt en rash vest til ham (fåes på apoteket der nede). Vi hadde det knallbra og du finner nesten alt som vi har der nede. De er som regel veldig barnevennlige på restauraten og kommer med babystoler etc.... K
miria79 Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Babyen var 11mnd når vi reiste til Australia med Quantas. Flyturen gikk kjempe fint. Vi hadde bestilt basenett til han og det var helt supert, anbefaler det. V hadde der ikke på hjemreisen på strekningen Sydney-Hong Kong, det var mye mer slitsomt. Pass på å ha nok bleier og klær. Ta med noen spennende leker og bøker, gjerne nye. Et pledd eller teppe er veldig greit å ha med til babyen foret er ofte litt kalt på flyet. Grøten i Australia var dårlig, vi prøvde flere forkjellige, men sønnen min likte ingen av de. Middagsglassene der var helt greie. Hvis drer har mulighet vil jeg anbefale å ta kvelds/natt flyvninger mest mulig for da sover barnet mye av turen Er det noe annet du lurer på er det bare å spørre. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå