skorpionfruen Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Jeg er veldig spent. Svigers skal feire 60 årsdag i syden og spanderer på barn med familie. Så reisen skal skje 27 dager etter termin og nå er den bestilt. Det er 5 stjerners hotell med all inclusive, spahotell. Det er bestilt babypakke så seng og bilstol står klar når vi kommer fram. Er veldig spent på om dette kommer til å gå. Høres veldig deilig ut å gå til dekket bord og bli massert og knadd på når jeg måtte ønske i 14 dager med barnepass tilstede. Men 27 dager.... Jeg krysser alle fingre for at jeg nedkommer før tiden (fødte 1 uke før på førstemann) og at ammingen går på skinner. (gjorde det med førstemann så det er lov å håpe...) Mmmmm spa, dekket bord, barnepass.... husmorsferie
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Hørtes deilig ut Skal nok gå bra skal du se... En bekjent dro til syden 10 dager etter fødselen. Det gikk smurt.
CAT77 Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Håper du rekker å få pass til den lille i tide da...! Kan jo ta litt tid det (før du får personnr etc). Men ferien hørtes deilig ut :-)
erteposen + 4 Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Da hadde jeg ikke kommet ut av sykehuset med min, men det høres helt topp ut:)
Snuppa & llillebror Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Høres fantastisk deilig ut - men jeg hadde ALDRI dratt mens babysen var så liten... Var helt utslått i 5-6 uker etter fødselen jeg, hadde mer enn nok med meeg selv. Men ønsker deg en fantastisk tur!
Bøtteknott Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Må man ha pass til så små barn? Trodde de kunne reise på passet til mor, jeg? Eller er jeg helt bak mål her... (venter min første, så er ikke helt inn i alle tingene..) Men fy å deilig det hørtes ut med en sånn ferie!! God tur!
Snuppa & llillebror Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Kan alltids få nødpass...men må jo ha fått personnummer først da!
Lykkelig g~g~j Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 misunnelig misunnelig! hadde lett dradd! Tenk å slippe å tenke på om d e fint nok vær ute, om middagen er kjøpt inn eller noe! litt kjedelig er at du ikke kan bade men men! vassing er bra hehe
Snuppa & llillebror Skrevet 11. mai 2009 #10 Skrevet 11. mai 2009 Jeg er overhodet ikke misunnelig, hvis den var til meg!!!! Kunne selvfølgelig veldig gjerne tenkt meg en tur jeg og, men aldri 27 dager etter terminen. Men for all del, for den som føler seg fit for det så GOD TUR ALLE MANN!!!
♥ anonym♥ Skrevet 11. mai 2009 #12 Skrevet 11. mai 2009 be om å få papirer du skal sende til folkeregisteret på sykehuset (slik at du får personnr ffortere), så ber du mannen sende det samme dag ( om mulig) som babyen er født. ring så folkeregisteret å si at du vil hente personnr brevet der, slik at du slipper vente på posten. dette gjorde vi, og da tok det fortsatt 3 uker før passet kunne hentes. men nødpass kan du få. tror jeg. for det er noe med det å kunne bekrefte at barnet er din baby. men det vet jeg ikke. lykke til. god ferie.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 11. mai 2009 #13 Skrevet 11. mai 2009 Hørtes deilig ut!!! :-) Bare husk på at det ikke er helt sikkert at alle sår har grodd i underlivet og at du fremdeles kan ha småblødninger/utflod etter fødselen! Snakk med jordmor/lege om det er forsvarlig å bade i offentlige baseseng osv. hvis du har tenkt det så tett etter fødselen! Det sies jo at det skal gå 6 uker før man kan være sikker på at alle sår innvendig og utvendig er grodd! Men ellers skulle det ikke være noe problemer! :-) Kos dere masse og nyt turen med god samvittighet! :-)
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 11. mai 2009 #14 Skrevet 11. mai 2009 Hørres fantastisk herlig ut, snille svigerforeldre du har;) Herlig med luxusferie etter graviditet og fødsel. Må innrømme at jeg er en smule misunnelig;) Kos deg masse og ha en riktig god tur;)
victomalia Skrevet 11. mai 2009 #15 Skrevet 11. mai 2009 Du bør skjekke det med personnummer og pass. Jeg har en venninne som ikke fikk reist pga. det er en standard tid på hvor raskt du får ordnet dette. Navn må registreres, deretter må passet lages osv. Vi var på ferie da sønnen min var 2 mnd og det gikk på hengende håret. Nødpass tror jeg du bare får dersom du har hatt pass før og informasjonen ligger inne i systemet.
lamor Skrevet 11. mai 2009 #16 Skrevet 11. mai 2009 vi skal også på ferie 25 dager etter min termin nå i mai, vi har også bestilt tur, men skal jo bare til sverige så da er ikke passbehovet så stort. Håper forøvrig at alt går bra under fødselen min og at jeg før litt før termin( det gjorde jeg sist) Dersom alt går som sist fødsel eller letters så skal det gå helt fint, det var min første og jeg var ute av sykehuset innen 24 timer, fint grodd innen en uke og blødninger over før det var gått to uker. Badet i sjøen etter litt over en uke og det gikk helt fint. Ammingen kom fint i gang allerede på sykehuset=) En god veninne av meg reiste på ferie i fjor 2 uker etter fødselen og det gikk også helt supert. Men dette pass greiene er jo noe å tenke på, vår sønn på 5 år reiste første gang utenlands da han var 10 mnd og da til egypt, fikk da selvsagt pass og det tok ca 10 dager. Men dette med person nummer osv husker jeg ikke hvor lenge det tok. God tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå