Trønderbærta Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Noen erfaring? Jenta mi har fått søknadskjema på kulturskole, og av de alternativene som de hadde sto det mellom disse to alternativene. Jeg selv falt mest for jazz da, da jeg trur det er kanskje der det er mest mulighet til å utvikle seg mest, og får mest trening, men jeg har ikke peiling Jenta selv vet ikke, da hun ikke vet hva som forskjellen! Hva velge????
Gjest Siklerotte Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Jazzballett er enklere enn klassisk, men på nivået til en 2.klassing som er nybegynner er det vel ikke akkurat store forskjellen vi snakker. Jazz er vel morsommere sånn egentlig, men vil ikke si at det er mest trening og utviklingspotensiale der. Eller tja jo - på en måte, siden det er enklere enn klassisk. Så om hun ikke har store ambisjoner så ville jeg tatt jazz.
Himmel og hav Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Hva har hun lyst til selv da? Jeg ville sagt klassisk, fordi det er utrolig god grunntrening i forhold til det meste av dans, og det er utrolig moro (ok, littegranne subjektiv er jeg nok ;-) )
Trønderbærta Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2009 For henne er det bare to forskjellige ord (forsåvidt for meg også ), så hun vil bare gå på dans! Og ettersom jeg ikke har peiling, og det ikke er mulig å bytte etter at man har søkt eller kommet inn (ofte fullt..), så spør jeg her hvor andre kanskje kan mer enn meg !
erteposen + 4 Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Klassisk ligger jo til grunn for det meste av dans, og det er innmari greit å ha som grunnlag om en vil danse videre. Klassisk er ofte hardere, eller læreren forventer, mer og det krever disiplin på en annen måte. En får minst like god trening med klassisk, men jazz kan nok være mer motiverende.
Trønderbærta Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2009 Hun trenger noe som er motiverende (kan til tider gi fort opp når det blir for vanskelig), og ikke for vanskelig, men heller ikke for "tamt" (blir fort kjedelig)! Hun sparker fotball ellers (en dag i uka), men trenger å få litt mer kontroll på kroppen sin, og er litt "stiv" og trenger å bli mykere.
Gjest Siklerotte Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Jazzdans er mer livlig egentlig - spesielt for en som fort kan gi opp og synes ting kan bli vanskelig. Så valget burde være enkelt.
Trønderbærta Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2009 Ok, da blir det slik , har ikke peiling selv, så greit å høre seg litt rundt! Tusen takk for alle svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå