Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Har et barn på 14 mnd + et dagbarn på 15 mnd. Dagene blir ganske lange av og til og ønsker og aktivisere barna litt av og til. Har prøvd litt forskjellig, men det er jo ikke så lett å få dem til å sitte i ro ;-) vi prøver en slags samlingsstund, leser, bygger med klosser sammen, er mye ute - plukker blomster, leker med vann osv. Men er det noen som har noen forslag til å aktivisere de litt inne?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Maling og tegning er en av de få aktivitetene som får jenta mi til å sitte stille! Synge og danse er også en aktivitet som fenger, spesielt hvis vi leker de vi synger om. Ute går leken av seg selv, nå er det jo fint å vise fram insekt og blomster, i tillegg til å la barna "hjelpe" til med hagearbeid. Jenta mi er i sitt ess hvis hun får hjelpe til med det meste som har med hagen å gjøre, rake og plante osv, Da får ungene brukt opp litt energi i tillegg til at de føler de har fått vært med på noe stort som de voksne gjør, inne kan noe så enkelt som å putte klær inn i vaskemaskina få henne til å lyse opp når jeg blir glad for hjelpa!
Puddingmama Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Tegning eller puslespill eller lignende i barnestolen ved spisebordet? Da er det i alle fall lettere å få de til å sitte i ro og få et lite avbrekk
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Mini på 21 mnd elsker å leke med modeler kitt. Måtte sitte å overvåke han i begynnelsen for han puttet det i munnen, men etterhvert så forstod han at det ikke skulle spises Så nå så lager jeg sammen med han, eller så lager jeg middag/vasker mens han holder på. (Kjøpte det til han når han var rundt 15 mnd. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå