Gå til innhold

Aldri smokk, og nå ikke flaske.....?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Helt fra tutta var en uke gammel har hun ikke villet ha smokk.

Jeg fullammer henne, men tenkte at jeg nå ville prøve å gi henne litt vann på flaske. Både for å la henne smake vann, men kanskje enda mer for å se hvordan hun ville takle en flaske.

Hun vrir ikke hodet bort og nekter, men vil bare knage på flaskesmokken. Jeg har prøvd å helle på flaska for at hun skal få noen dråper i munnen, men de bare spytter hun ut igjen.

Må jeg bare prøve og prøve og se om hun skjønner det etterhvert?

Eller finnes det andre gode råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tips er å bare fortsette å prøve. Jeg ville at min baby skulle ta smokk , ville ikke ha hverken smokk eller flaske i begynnelsen, men jeg har ikke gitt meg. Prøv å gi smokk, hold på smokken så hun får "sugd" seg fast mens du snakker rolig til henne og stryker henne på hodet så hun roer seg. Funket her! Prøv å gi flaske når du vet hun er veldig sulten, legg henne inntil brystet og gi flasken sånn at hun ligger i mest mulig "ammeposisjon".

Lykke til:-)

Skrevet

Ps glemte å si; hvis du skal tilvenne henne til litt flaske, tror jeg det er lurt du har MM/MME i den flaska og ikke vann....

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Tusen takk Tigergutt! :-)

Vi får bare stå på å prøve.

Sikkert lurt det du sier om at jeg heller bør prøve med mm/mme!

Har bare såvidt startet å prøve dette, så vi har ikke gitt opp!

Skrevet

Det går nok bra! fikk det ikke til med min første, men med nr 2 var det mer sånn du SKAL ta flaske og du SKAL ta smokk he he.

Glemte å si ang.smokk, jeg prøvde mest når hun skulle legge seg, da lå jeg sammen med henne i sengen og holdt på smokken til hun sovnet-så plutselig en dag ble hun vant til det og nå tar hun den villig.

grunnen til a jeg ville hun skulle ta smokk,er fordi det er lettere å roe henne ned med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...