Gå til innhold

Har noen pantsatt noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man dette? Tenkte jeg skulle pantsette noe sølvtøy- har noe kreditt jeg vil bli kvitt litt fort.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da går du til pantelåner.i oslo er det nordea bank som har dette i sentrum.men du bør være klar over at du nesten ikke får lånt noe særlig.tror det er ca.10 % av verdien,på det du skal låne på.

Skrevet

Dytter denne jeg

Skrevet

Pant er en særlig dekningsrett. Om du ikke betaler gjelda di, så kan pantahaver realisere pantet. dvs panthaver kan da selge/kreve panteobjektet solgt.

Gjelder det sølvtøy så er det et såkalla håndpant, da må du gi i fra deg bestittelsen, og når du ikke betaler innen fristen kan han selge sølvtøyet og ta gevinsten til dekning av sitt krav, og er det noe overskytende så skal du ha det tilbaketil deg.

Om du ønsker å pantsette sølvtøyet ditt så kan du oj spørre nåværende kreditor om han vil ha pant i sølvtøyet ditt, mot bdre betingelser på lånet. Nå er jo løsørepant et håndpant, det betyr at kreditor får besittelsen, ogdet er jo ikke sikkert at nåværende kreditor har så lyst å verken sitte med panteobjektet eller ta jobben med å relaisere dette pantet. Så da kan du finne en ny kreditor som gir det lenger betalignsfrist mot sikkerhet i sølvtøyet ditt.

Igejn så er det ikke så veldig god sikkerhet, og det er mye styr, så det er nok ikke sikkert du får så fryktelig mye bedre vilkår for kreditten din.

Ellers er jo panteverdien på grossitverdien av bruktkjøp, så om du ikke greier å betale så blir nok pantet realisert til en svært lav kurs, og du risikerer derved å tape temmelig mye.

betale tilbake den kreditten du har og få orden på økonomien din er nok det beste alternativet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...