Soleie m/3 gull :) Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Hvis det blir ny regel om at hal-al slakting skal bli lov i Norge, så slutter jeg å spise kjøtt!!
3b@rnsmor-30* Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 ja den tanken slo meg også... så det nettopp på nyhetene..
Mom2Two Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Hvorfor skal du slutte å spise kjøtt av den grunn?
PAVEEL Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 det lurer jeg og på. altså hvorfor slutte pga det?
Soleie m/3 gull :) Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2009 Men faren for at det blir gjort hos alle bønder da er jo stor, er jo konkuranse innenfor det området. Blir det mulig å velge mellom kjøtt av dyr uten bedøvelse og med, så klart jeg kan fortsette å spise det. Men blir det slik at alt kjøtt som selges, er av dyr som ble slaktet uten bedøvelse, så ikke søren om jeg spiser det!!
<3 Legoland <3 Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Håper INDERLIG at det ikke blir godtatt!!!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2009 Spise veldig lite og sjelden kjøtt tilvanlig, men noe blir det av og til. Men å sitte der å spise og vite at dyret led når det ble slaktet, nei det kan jeg ikke. så derfor slutter jeg da.
Nea og juniors mamma Skrevet 10. mai 2009 #9 Skrevet 10. mai 2009 Man slutter eventuellt å spise kjøtt pga måten dyrene blir slaktet på, en ikke human måte. http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2725973.ece
Gjest Tale30 Skrevet 10. mai 2009 #10 Skrevet 10. mai 2009 Det er helt fullstendig uakseptabelt at dyr skal lide for at folk skal kunne oppfylle religionens krav. Og nå var visst forbudet mot hal-al slakt anti-semittisk nå.. come on. Alt er anti-semittisk. Man er anti-semitt dersom man støtter feil side på Gaza også. Skal Israelerne kunne gjøre hva de vil da, fordi vi ikke skal fremstå som anti-semitter?
mayaya Skrevet 10. mai 2009 #11 Skrevet 10. mai 2009 Har dere vært med på en slakting noen gang? Hvordan er dere så sikre på at det blir så mye verre?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. mai 2009 #12 Skrevet 10. mai 2009 jeg har vært med på masse slakt av gris (gikk kjøttfag) og det er ikke så fryktelig humant alltid. ofte bedøvelsespistolen treffer feil og dyra våkner når de henger etter beina og man kjærer strupen over på dem. og de er ikke dumme, de forstår hva som skal skje lenge før de blir bedøva.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 10. mai 2009 #13 Skrevet 10. mai 2009 Uten bedøvelse er stort sett mye verre enn med bedøvelse.
Tøysetipp Skrevet 10. mai 2009 #14 Skrevet 10. mai 2009 UFF, smilet. Stakkars. Jeg så en gang en slakterbil (..bodde nært et slakteri) og en gris blødde kraftig fra nesen sin, jeg så det gjennom et gitter. Det gjorde så inntrykk på meg. Får veldig vndt inni meg når jeg tenker på det enda. Vet ikke hva jeg synes om den nye regelen. Jeg synes det skal være så humant som mulig for dyrene, men skjønner at det ikke bestandig er slik ved slakting også. Det er trist.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. mai 2009 #15 Skrevet 10. mai 2009 ja da, og det er jo ikke noe gøy med de som ikke blir truffet ordentlig av bedøvelsen og vokner. jeg vil også velge vanlig kjøtt fremfor halal kjøtt. men det er mange av de dyrene som slaktes på vanlig vis som ikke har det bra også. kylling foreksempel kan vi appselutt ikke spise med god samvitighet. de har ikke hatt det fint i livet
Gjest Tale30 Skrevet 10. mai 2009 #16 Skrevet 10. mai 2009 Det at bedøvelsen ikke alltid virker på dyr når de skal slaktes er jo ikke noe argument for å tillate slakt uten bedøvelse. Men det er jo et greit argument for å bli vegetarianer da..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. mai 2009 #17 Skrevet 10. mai 2009 ja jeg er helt enig i at dyra burde ha det best mulig, men sånn blir det ikke når man skal betale så lite som mulig for maten vi spiser :/ første gang jeg var på slakteriet besvimte jeg og da var jeg ikke der de slaktet dyrene en gang. men der de parterte dem. synet av lasse vis av halve døde griser i taket og lukten av død var nok.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. mai 2009 #18 Skrevet 10. mai 2009 ja det i grunn det som var poenget mitt.
Sol + spire Skrevet 10. mai 2009 #19 Skrevet 10. mai 2009 Hvorfor i all verden skal vi drive å innrette oss etter andre religioner hele tiden. De tar jo snart over landet vårt. Jeg synes at når de kommer til norge så kan de følge norske lover og regler. Slakt dyrene på en human måte, ikke på religiøs måte. Jeg er ikke i mot innvandring og andre religioner, men synes ting holder på å gå litt for langt her til lands og i europa forøvrig... Helt forkastelig å behandle dyr på denne måten.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. mai 2009 #20 Skrevet 10. mai 2009 det er nok heller at vi er mer eller mindre pliktet til å høre på EU en at vi vil "innrette oss etter andre relgioner" som styrer i denne saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå