Gå til innhold

Temperatur på håndvaskevann i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir man ren på hendene når man vasker med såpe og iskaldt vann, eller bør man kreve en viss temperatur på vannet? Hvordan er det hos dere/hva er "normalt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man blir ren nok. Det viktigste er å bruke såpe, vaske seg skikkelig, og tørke godt med tørkepapir etterpå.

temperatur er ikke viktig, vi klarere jo ikke å vaske oss i så varmt vann uansett! ;-)

Skrevet

For barna tenker du? Der hvor jeg har jobbet har vo pleid å skru på kranene til lunkent og så har barna bare kommet og fått såpe og vasket (blir litt samlebåndeffekt, men det må til når det er 20 barn som skal gjennom;-).

Hvis de styrer selv velger de iskaldt, og jeg vet ikk hvofor, men føler at det ikke blir rent. Selv om det sannsynligvis ikke er så mye renere med lunket ;-)

Skrevet

Vet du- det har jeg tenkt på også!! I barnehagen datteren min går i er det kun kaldt vann. Jeg har tilogmed prøvd selv (da tatt vekk barnesikringen og satt på kun varmt) og det er bare kaldt...

En ting er jo om de faktisk blir rene, en annen ting er jo at det er vondt å vaske seg i kaldt vann-særlig på vinteren hvis de er ute. Ikke noe godt å gå ut med iskalde hender!

Skrevet

I en periode i forfjor måtte vi faktsik bruke sprit på barnas hender, var en sinnsyk omgangssjuke som hadde holdt på i to mnd. Men det har jeg aldri vært borti verken før eller siden.

Skrevet

er vel best å ha litt temperatur på vannet... såpa skylles vanskeligere bort med kaldt vann så da blir det liggende såperester igjen på hendene til barna... da blir de fort tørre:/

jobba på sykehjem og der var det en sånn "fotocellevask" som det bare kom iskaldt vann ut av... fikk ikke såpa vekk i det heletatt og ble kjempetørr og sår på hendene:/

Skrevet

Jeg lurte bare på om jeg skulle ta det opp på nær forestående foreldresamtale eller om det likevel er normen. Vannet er (uansett hvordan man stiller krana) iskaldt i tillegg til at såpedispenseren er ubrukelig for småtasser (knappen er altfor hard og når man først får trykket den inn spruter det overalt). Bakteriene dør man vel ikke akkurat av, men jeg syns jo selv at dritten løsner lettere i mer lunka vann, i tillegg til det 3. gang sier om at det er ubehagelig å vaske i så kaldt vann... Oppmuntrer ikke akkurat til håndhygiene liksom, hehe... Men må jo sjekke tankene mine opp mot andres bare for å sjekke om jeg er helt på jordet eller ikke...

Skrevet

Temp betyr ikke noe, men tid. I lunken vann vasker man trolig hendene lengre, enn i kaldt. 30sek bør en håndvask ta. Og lær ungene å vask tomler og hånbakk også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...