Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Altså, jeg har egentlig ikke tenkt så mye på denne influensaen som en reell trussel for meg og mine. Vi bor jo avsides til og møter ikke særlig mye folk, i alle fall ikke nye folk. Faren for at noen kommer drassende med det er jo i alle tilfelle der, men uansett syntes jeg ikke sansynligheten var særlig høy. Men så gikk det opp for meg at jeg skal delta i 17. Mai tog og festligheter. Masse folk, tilreisende, trengsel, synging, matservering, offentlige toaletter osv osv.. Plutselig ser jeg bare masse trussler og smittekilder! Jeg vil ikke ut den dagen i det heletatt. Mange vil vel si "Da får du bare holde deg og dine inne da, hysterisk som du er" Men jeg ønsker jo å være med, jeg vil kke være redd. 17.mai er en dag vi alle ar gledet oss til lenge, vi har avtaler om å møte folk og det barnet vårt sitt første tog. Kan ikke hele greia bare gå over da?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Det er 2 personer i hele Norge som er smittet til nå! Begge er i god form og ikke i nærheten av å dø. En normal vinter med influensa i Norge, er det vanvittig mange som blir smittet og ca1000 dør hvert år av vanlig influensa. Pleier du å holde deg inne hele vinteren i frykt for å få influensa og dø? Det gjør hvertfall ikke jeg, så jeg går ut på 17.mai og koser meg som jeg pleier.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Dette er jo noe jeg er klar over, og det er noe jeg har sagt flere ganger til andre "hysteriske". Men for en eller annen grunn ble det veldig virkelig for meg når jeg tenkte på det. Vi kommer sikkert til å gå ut og gjøre alt vi har planlagt å gjøre, for jeg tørr ikke si at jeg har det sånn, og fornuften i meg sier at jeg overreagerer. Får bare pakke med meg antibac og passe på hygienen så godt som mulig. Men det er ikke noen god følelse...jeg er så redd for barnet mitt..
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Kjære deg HI, svineinfluensaen er ikke mer farlig enn en vanlig mild influensa. Du må følge med litt på nyhetene dersom du er så bekymret, da hadde du sluppet å være så nervøs og bekymret. :-)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Ahh... media skaper frykt og hysteri, blir så irritert.. Hadde ikke media smørt dette opp så mye, hadde jo ikke folk blitt engstelige heller.. Men som de andre skriver: Det er jo det samme som å få en vanlig influensa, så farlig er det jo ikke!!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 Herregud, det må være vondt å være så hysterisk..
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Ja, det er faktisk det. Spesielt siden jeg fra før er veldig avslappet til denne slags ting. Jeg ser på meg selv som fornuftig og sindig, men så plutselig har jeg det slik. Det er veldig ubehagelig.. Og jeg har lest i media, det er jo så mye uenighet rundt dette at man blir ikke betrygget eller skremt, bare usikker. Usikkerhet er verre en noe! HI
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #8 Skrevet 10. mai 2009 Dette er klippet fra en artikkel på dagbladet.no i dag: "Til nå er det ifølge Verdens helseorganisasjon (WHO) registrert til sammen 3440 sykdomstilfeller over hele verden, fordelt på 29 land. Norge blir det 30. I løpet av det siste døgnet er fire nye land kommet til på lista over land der influensaen er registrert - og ca. 1000 nye tilfeller er registrert. Tallet på registrerte dødsfall som følge av sykdommen er 48 - hele 45 av dem er rapportert i Mexico." Dvs færre syke i hele verden, enn en vanlig influensa i Norge og en brøkdel antall døde i hele verden enn en vanlig influensa i Norge. Når de første meldingene kom, hørtes det veldig mye ut fordi Mexico gikk ut med et alt for høyt antall døde fordi de ikke hadde mulighet til å teste alle, når det ble gjort, så var det likevel nesten ingen døde. Har hørt om en som bor i Mexico city, som sa at det bor så mange folk i Mexico at hun blir ikke bekymret før man er oppe i over 1mill smittede i Mexico. Vær heller redd det kommer en bil og kjører over dere når dere går tur en dag, for det er større sannsynlighet for at det skjer enn at dere blir smittet og dør av svineinfluensa.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #9 Skrevet 10. mai 2009 - 17 mai og fugleinfluensa - 17 mai og streptokokker - 17 mai og vannkopper - 17 mai og diare - 17 mai og mageorm - 17 mai og forkjølelse - 17 mai og omgangssyke - 17 mai og øyekatarr - 17 mai og influensa - 17 mai og svineinfluensa What's the difference????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå