Gjest Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Og det på en KATT! (eller to om du vil...) Gamlepus her i huset har funnet ut det i vinter at det er mye bedre å gå på do inne hvor det er varmt, fremfor ute hvor det er kaldt og gjerne vått eller snø. Han er gammel og syner uansett på siste verset. Men nå har lillepus funnet ut at siden gamlepus jo går på do inne kan hun gjøre det samme. Og jeg greide en periode å få henne til å slutte, men dessverre er det også for langt å gå helt ned trappa for å bruke kattedoen, så hun har i helgen, mens jeg har vært borte, funnet seg en ny finfin do. Senga til eldstemann. Når eldstemann gikk for å legge seg i sted kom det bare et hyyyyyyyyl, og masse gråt, så jeg løp inn og spurte hva som var galt. "pua har bæsja i senga" hulket hun. Og rett nok, der lå det en svær ruke, og det var 4 våte flekker. Så det er ikke første gang denne helgen. Den nye puta, den nye dyna, det nye sengetøyet, strechlakenet, det nye fine "prinsesseteppet", samt favorittdukken og to bamser er gjennomvått av kattepiss. Og jentungen på 2,5 er knust. Og jeg er snart klar for å avlive begge møkkakattene for hånd. Men lillepus må uansett vente, for hun har 2 uker gamle kattunger. Jeg vet nesten ikke om jeg orker å vente hele 10 uker til med å bli kvitt henne, selv om det er til alles beste. Men da har vi jo evt 10 uker uten gamlepus i huset til å se om hun kan forbedres også da... Lov å håpe:(
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Ja, og i tillegg har hun bæsjet 3 steder på vårt rom i helgen også, og jeg vet det er henne og ikke gamlpus, for han har vært ute.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 æsje, jeg hadde nok også kvitte meg med de da..... Kjedelig at det blir slik altså....
MammaMia123 Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Enda en god grunn til at jeg aldri skal ha katt!! Huff, jeg skjønner i hvertfall forbannelsen din veeeldig godt!
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Nå har hun jo fått et herlig kull med kattunger, så vi har lurt på å beholde 2 av de tre som "erstatning", for de er jo ennå så små at de kan man lære å gå på do som de skal. Verre med voksne katter. Gamlepus er syk, så ha må til pers uansett, men jeg har liksom villet gi ham litt tid først, med kos, god mat osv. Men nå begynner det å bli nok for ham uansett. Og jeg tror han har skjønt det selv også stakkars. For lillepus derimot er det INGEN unnskyldning for å gå på do på slike steder, hun er ung og frisk. Men vi får se hva det blir til da... En eneste gang til tror jeg at jeg tar henne selv ass. *grrrrr*
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 `jeg vil tror at om mammaen har for vane og tisse rundt i huset så vil hun lære barna sine det samme. vet ikke om jeg hadde ønsket med mange katter som tisser og bæsjer rundt i huset :/
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Hun vil nok ikke det, katter er av natur renslige dyr, og dette har kommet etter at min lillebror har vært slem med henne. Og i tillegg så går de jo gjerne dit det lukter "do" også, så når gamlefar har funnet seg do inne (gammel og syk som nevnt) så har jo hun også trodd det var greit. Men kattungene er fullt mulig å lære opp, og i tillegg har hun så langt tatt godt vare på dem, som hun skal og det er ikke tiss og bæsj etter dem rundtomkring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå