Gå til innhold

baby på 4 mnd har sterk urin lukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær gang jeg har stelt på lille gullet mitt i dag så har det vært sterk urinlokt av han. Hv a kan dette komme av. Han får bare melk ennå.

Han har også vært litt utilpass i noen dager. Kan det ha noen sammenheng?

Noen som har samme erfaring kansje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker han normalt mye når han får? Kan det tenkes at urinen er konsentrert pga lite drikke/feber/varmt vær?

Det kan også være en urinveisinfeksjon. Det er ikke så vanlig hos gutter, men kan absolutt oppstå.

Ta en tur på apoteket og kjøp urinposer, gjerne flere. Vask penis og området rundt godt og fest posen som anvist på pakken.

Kjøp gjerne urinprøveglass i samme slengen og hell over fra posen. RIng fastlegen din og hør om du kan levere en urinprøve hos legesekretæren og evt få time om det er utslag på prøven.

De er ikke vanskelige om du har en så liten baby som trenger å bli sett til.

Lykke til!

Skrevet

ja han har drikket mye i det siste egentlig men jeg tror at jeg har mer enn nok melk for å si det sånn for han har fulle bleier og han legger på seg nesten mer enn han skal.

Ja kansje jeg skal reise på apoteket da åsså på legekontoret imorgen å få sjekket dette opp.. Er litt sånn "gammel manns" urinlukt av han synst jeg. Håpe det ikke er noe gale nå da.

Men er det vanlig at urinlukt kommer nå når han har blitt litt større?

Skrevet

Jeg støtter forslaget om å levere urinprøve. Du kan også la ungen ligge en stund sprelle naken og se om han har ubehag når han tisser.

Skrevet

Prøv også å skylle ham med vann når du skifter bleie. I hvertfall en gang om dagen.

Skrevet

ja han lå på badegulvet i ste på et badehandkle å da tisset han å han har ingen tegn til smerter nei.

Men han har hat mye luft imagne i det siste og vært veldig grinette de siste 3 dagene. Og det er ikke noe nytt jeg har spist heller så da spørs det om det er noe som plager han ja..

Skrevet

Ja jeg vasker han altid med vaskeklut jeg når jeg skifter på han. Først med våtservietter åsså med vakseklut.

Men alikevell så er det urinlukt av han.

Hmmmm........

Skrevet

hahah I magen mente jeg...

Skrevet

har du skiftet bleiemerke? jeg opplevde det med min gutt..leverte inn urinprøve fikk den stikset med den var fin, så vi skjønte ingenting inntil en helsesekretær spurte om vi nettopp hadde skiftet merke..å ja d hadde vi jo gjort..så da gikk vi tilbake til libero :)

Skrevet

og lukten forsvant :) skulle være med i sta :)

Skrevet

vi bruker libero nå men før brukte vi pampers... ja nei dette må jeg bare finne ut av.. han er i alle fall utillpass.. og lokten er ikke god.

tusen takk for svar dere:)

Gjest Tale30
Skrevet

Jenta mi har ofte dette på den første bleien etter natten, men ikke bleiene utover dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...