Gå til innhold

Noen som studerer/har studert økonomi og administrasjon her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å begynne på dette til høsten. Men har ikke spesielt mye matte erfaring. Bare 1 år fra videregående der jeg fikk 2. Er det noe matte jeg kan øve meg litt på nå på forhånd? Slik at jeg stiller litt sterkere når jeg begynner på studiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det meste: Matematikken på øk/adm er ganske kraftige saker. Var i hvert fall det før, og jeg har ikke akkurat hørt om noen endring.

Hadde selv to år matematikk fra videregående (samfunnsfag), med en fin karakter. Jeg sleit med matematikken, og måtte ta eksamen to ganger. Du bør være forberedt på at du har 1 måned fra studiestart på å være samme nivå som en som slutter på vgs - med "passe mye" matematikk i fagkretsen og en middels karakter. Og progresjonen videre er bratt!

Skrevet

Du kan jo evt kjøpe matteboken nå og begynne å gjøre oppgaver. Jeg har vel 2 forskjellige utgaver av den. Er akkurat lik den boken fra år til år. De skifter gjerne bare ut rekkefølge på kapittlene og oppgavene. Og endrer farge på den. Mange bruker boken fra året før.

 

Jeg har Bachleor i økonomi og ledelse. Jeg måtte ta matteeksamen 3 ganger! Men jeg gav aldri opp og det gikk fint til slutt. Bare ikke gi opp om det blir vanskelig. Jeg hadde også 2 i matte på vgs og hadde bare første året. De andre fagene på økonomi og administrasjon gikk bare fint likevel og jeg fikk mange bra karakterer. Er mattefaget som er verst, og statistikk da.

Skrevet

Hva heter den matteboka? Å hvor kan en enklest få kjøpt den?

 

Takk for svar :-)

Skrevet

Vet du hva, kjør på! Ikke la mattekunnskapene (eller mangel på dem) hindre deg.

 

Jeg strøk på matte på vgs, måtte ta den opp igjen to ganger før jeg klarte å få en 2'er.

 

Jeg har studert administrasjon og regnskap dette året, og har A i både bed.øk. økonomi og regnskap (manuelt og data). Jeg har ikke jobbet noe mer med det enn de andre i klassen, men matte og økonomi er forsåvidt to heeelt forskjellige ting (innebærer ikke hypotenusen(?), pi, kvadratroter, og alt annet jævelskap;)

Skrevet

Matematikk og økonomi er to helt forskjellige ting, men også øk/adm har matematikk og statistikk i fagkretsen. Og da blir både pi og kvadratrøtter bare for kosestoff å regne....

Skrevet

Jeg syns matten var vanskelig på studiet, har aldri vært veldig flink i det heller... måtte ta d opp noen ganger ja.. men det ødela mye for meg... men du vet jo aldri, kan være du er motivert og innstilt, tror at hvis du jobber med det en del og kan få litt hjelp så går det nok bra...

Skrevet

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=147270&rom=MP

 

Dette er boken de har brukt på de to ulike skolene jeg har gått på. Linken er til løsningsforslaget til boken. Men ser akkurat lik ut.

 

Du kan jo evt henge opp en lapp på skolen du skal begynne på at du ønsker å kjøpe matteboken til økad. Så får du den kanskje til halv pris også.

Skrevet

Jeg har bare 1-klasse matte fra allmennfag, og synes matten på øk.adm var vanskelig, men ikke uoverkommelig. Har du en flink lærer, og du selv er flink til å løse oppgaver til hver time, så er mye gjort! Det handler om å "knekke koden", og det tror jeg du vil klare så lenge du er motivert og jobber med faget. Husk, det er ikke så lenge du må ha den matten! 1 semester med matte, og 1 med statestikk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...