87snuppa Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Hei. Er nå 11 +1 på vei.. Er fylt med hormoner for tiden og føler jeg holder på å bli gal... Vet ikke hvordan jeg skal takkle dette.. Er konstant sulten, ingen mat er god og er kvalm.. Dette gjør meg helt tom for energi og låser meg rett og slett inne... Blir sur og skuffet for alt.. Lei meg.. skriker.. Er så lei dette nå.. Det går på helsa løs på forholdet til meg og samboeren.. Føler meg faktisk helt alene, han klarer ikke å være sammen med meg hjemme mer.. Får stygge tanker om at jeg skulle ønske dette barnet bare ikke var der mer.. er bare så sinnsykt utslitt av å ha det sånn her.. Er det bare meg eller er det noen som føler noe lignende??
Mamsen og litjen + lillebror Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Uff, det er ikke bare rosenrødt å være gravid altså! Jeg har ingen gode råd, men jeg vet hvordan du har det. Sist jeg var gravid var jeg helt gal, klikka for den minste ting, hylte og skreik og det endte alltid med tårer og grining. Jeg hadde da en samboer som ble skuffa for alt mulig og takla absolutt ikke hormonene mine. Jeg ble sur bare han kom inn døra, uh... Det gikk jo ikke bra med oss, når lillegutt var 10 mnd tok jeg bagen å flytta ut. Har nå ny samboer og er gravid igjen, og alt er mye bedre Jeg er i bedre humør, men har dager hvor jeg blir litt koko nå også. Men samboeren min forstår mer, og biter sikkert en hel masse i seg. Han er bare superflink! Tror du samboeren din forstår hvordan du har det? Du må prøve å forklare han (på en god dag) hvordan det er å være gravid... Det er ikke så lett å skjønne det når du ikke har vært oppi det før.
87snuppa Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2009 Godt å vite at det ikke bare er jeg som blir helt kokko av dette her... Tror nok ikke han helt forstår hvordan det er nei.. Har prøvd før å si ifra når det gjelder det at jeg er mye trøtt og sliten, men da fikk jeg et svar at det ikke er noe unnskyldning å være lat når man er gravid.. han tror jeg bruker det for å slippe unna å fære på besøk og etc.. Men det er jo ikke derfor.. får bare lyst å låse meg inne for tiden, vet ikke hvorfor.. Har forandret meg totalt fra jeg ble gravid, og det er ikke noe jeg synes er artig heller... Håper bare disse tingene vil roe seg snart, hvis ikke blir jeg sprø selv...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Å du er ikke alene nei!!! Men det er mest pes de første 12-15 ukene. Når kvalmen og trøttheten så kommer energien tilbake. Og man føler seg ikke så feit heller, syns akkurat den fasen er noe dritt. Når magen begynner å komme for fullt så blir det litt mer ålreit. Og så får man en liten nedtur når termin nærmer seg fordi man skjønner at nå går livet over i en ny og ukjent fase og man kan få en litt sånn " herregud hva har jeg gjort" -følelse. Når termin er rett rundt hjørnet er man så lei at man bare vil bli ferdig og gleder seg til å møte babyen. Jeg er i uke 12 med tredje barn og har mest lyst til å hive gubben i veggen akk nå. Vi mistet vårt forrige barn så dette sliter litt på i dette svangerskapet. Men null forståelse for det gitt. Og jeg har også følelsen av at de tror vi er late fordi vi ikke orker noe. Jeg prøver å forklare at det føles som man er konstant fyllesjuk, da hender det at han skjerper seg noen dager..... Hormoner er ikke lette å kontrollere heller, desverre!
87snuppa Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2009 Håper virkelig det går over snart ja.. Å du har helt rett, føler meg feit og jævlig akkurat nå Ja.. Får litt de tankene allerede nå.. At live aldri kommer til å bli det samme noen gang igjen, men det er nok mest positivt med det, i allefall tror jeg man føler det når barnet kommer Ja, er ikke så fryktelig glad i min samboer for tiden. Synes alt han både gjør og sier er feil Åsså vet jeg at jeg er veldig urimelig til tider også, så er jo ikke bare hans feil.. Nei, man kan nok ikke kontrollere hormonene.. Desverre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå