Gå til innhold

Noen her som er arbeidsledig og har omsorg for flere barn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må slutte i jobben pga arbeidstiden lar seg ikke kombinere med omsorg for små barn. Ingen familie i nærheten som kan hjelpe til og

blir umulig å få tak i barnevakt som er villig til å komme hjem til meg kl 05:30 om morgenen og også ha flere kvelder i måneden.

Så det er ikke nok at jeg er midt opp i et samlivsbrudd. Nå mister jeg jobben også. Arbeidsgiver har sagt at det ikke går an å tilpasse arbeidstiden. Bedriften har vært igjennom nedbemanningsprosess og de har ikke muligheten til å opprette en stilling til for at jeg skulle kunne beholde jobben. Og det skjønner jeg jo egentlig blir vanskelig.

Men klarer man seg virkelig på arbeidsledighetstrygd og stønader når man har 3 barn å forsørge ?

Og får man jobb ? Det er vel ikke så attraktivt å være aleneforsørger for 3 barn og jobbsøkende.

Ohhh, er så fryktelig fortvilet her.

Noen her som har erfaring som kan tenke seg å dele litt hvordan de får kabalen til å gå opp ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du allerede jobber, antar jeg at barna går i barnehage/skole.

Det kan godt tenkes at det finnes barnevakt som har lyst på en jobb som innebærer noen timer om morgen og noen kvelden i måneden.

Jeg ville i hvert fall forsøkt. Det er jo mange som har jobber med enda mer ukrante arbeidstider og i disse finanskrisetider vil jeg tippe at du vil få flere å velge mellom.

Men umiddelbart tenker jeg på barnefaren, kan ikke han stille opp?

Hvordan løste dere dette når dere bodde sammen.

Skrevet

Har prøvd å få tak i barnevakt for en stund siden uten å lykkes,

Barnefar er ikke villig til å stille opp mer en 1 kveld i uka og annenhver helg. Så da gjenstår det 6 kvelder og flere formiddagsvakter der jeg må ut hjemmenifra kl 05:30 for å rekke jobben.

Barnevakt må kunne være her kl 05:30, gi barna frokost, stelle og levere i barnehage og skole (må da ha bil). Og på ettermiddagene hente de fra skole/barnehage, gi dem middag, gå over lekser, og legge de. Og vi snakker om 3 barn her. Så ikke akkurat like lett å få tak i barnevakt som er villig til å ta seg av så mange barn.

Så det er dessverre ikke noe annet valg en å si opp jobben, dessuten når jeg skal bli alene med de så føler jeg at de trenger meg mer hjemme og at 10 kveldsvakter i måneden og annenhver helg i en krevende jobb kombinert med all oppfølging av barna kommer til å bli for mye for meg.

Så jeg ønsker en jobb med mindre ansvar og bedre arbeidstid slik at jeg kan følge dem bedre opp og ha tid til å kjøre dem på fritidsaktiviteter som er på ettermiddagen osv.

Skrevet

Føler med deg, synes det er trist at bf ikke stiller mer opp, men det er kanskje derfor forholdet tok slutt.

Håper noen andre kan svare deg bedre på det økonomiskem.

Skrevet

Få arbeidsgiveren til å skrive under på at det er umulig for dem å tilrettelegge for deg. Da tror jeg du i hvert fall slipper de vanlige 8 karanteneukene. Jeg fikk i hvert fall ikke karantene da jeg hadde sagt opp jobbene mine pga at de ikke lot seg kombinere med barn, og jeg var ikke alene en gang.

Og jeg vil tro at med dagpenger og OS til du får deg jobb vil du klare deg helt greit, uten at jeg i detalj kjenner reglene. Og innen rettighetene dine er brukt opp vil jeg tro at du har fått deg en ny jobb:-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...