Gå til innhold

er det dyrt/billig for denne bilen (link)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grusom bil...

Liten... Ikke veldig sikker bil...

Skrevet

Relativt dyrt, vil jeg si. Sammenlign for eksempel med denne. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16622183

Justerer du med 25ø/km, som er ganske normalt for en så liten bil, havner du her på lavere pris. Og da handler du fra en merkeforhandler, men den ekstra sikkerheten det innebærer, bl a tilstandskontroll. Gi blaffen i at forhandleren er på andre siden av Norge - vil han selge, og du kjøpe, får du alltid en avtale om å bruke et lokalt verksted ved en evt garantireparasjon. Kjørelengden har ikke så mye å si som du tror - selv en småbilmotor holder 150 000 i dag før du får større kostnader på den. Og for alt annet betyr vedlikehold mye mer enn km, så lenge som vi ikke snakker om utkjørte vrak med adskillige 100 000 på telleverket.

Kommentaren om grusom bil er jeg enig i - men smaken er som baken, og merket er nå relativt driftssikkert.

Skrevet

Noterte meg at gearet er byttet med en kjørelengde på 51000 km. Det betyr etter alt å dømme at motoren har hatt et HARDT liv. Et automatgear skal ikke gi noen problemer de første 1200000/150000 km dersom den har blitt kjørt fornuftig og stelt som den skal.

Skrevet

er ikke dette en bil som går i kun 45 km/t.?

Veldig liten hvis du har tenkt å evt ha med barnevogn, eller annet utstyr.

Skrevet

Nei, den har 5-sifret registreringsnummer.

Skrevet

Hyundai er ikke akkurat kjent for kvalitet,derav den billige prisen for såpass ny bil. det er nok ikke den sikreste bilen.

Hvor mye har du tenkt å legge i en bil?? Jeg ville heller ha kjøpt en litt eldre modell av en bil som er kjent for bedre kvalitet.

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg valgt en toyota. Sikre, gode biler som holder lenge. Dessuten er det flust av reservedeler for toyota om det var noe som måtte fikses.

Skrevet

Hyundai av i dag har faktisk ganske god kvalitet, og har hatt det de siste 10 årene. Slik sett ville jeg ikke vært redd for merket. KIA derimot kan med rette fremdeles sies å egne seg best for å Kaste I August...

Ellers ville også jeg valgt en litt større og litt eldre bil. En bil av mellomklassen har vanligvis et par år log et par titusen km lengre levetid før problemene kommer enn en småbil av samme av samme merke.

Skrevet

Enig, men det er ikke akkurat lettkjørt sammenlignet med en småbil, og den har ganske høye driftsutgifter.

Skrevet

Ikke enig uten forbehold. Alt du skriver er rett, men prisen er også deretter, sammenlignet med andre biler, så bilholdet blir lett minst like dyrt som for andre merker. Og så lenge du holder deg til verksted er forbruksdeler til Toyota dyre.

Skrevet

Skal man ha en ordentlig god og driftsikker bil så burde man ikke gå for en av de aller minst. Og jeg vil ikke påstå at noen av de bilene jeg skrev link til over er særlig drifts dyre.

Passaten er vel den som er dyrest i drift, og den drikker vel 0.7- 0.8 omtrent.

Det vil jeg ikke påstå er så ille altså.

Skrevet

Jeg er enig med 20:09, kanskje med unntak av for Toyota, når det gjelder driftssikkerhet. Men driftskostnadene blir likevel en del større for biler som ikke er av de aller minste enn hva det gjør de helt små. Da tenker jeg ikke først og fremst drivstoff, men alle kostnader, fra assuranse til service.

Selv kunne jeg ikke tenke meg å kjøre en av de aller minste, men det er ikke til å komme forbi at disse har lavest driftsutgifter. Så får hver enkelt vurdere sitt eget bilbehov.

Og utgangspunktet for tråden var vel et spørsmål om prisen på bilen det var linket til var fornuftig.......

Skrevet

toyota og volvo er billige og enkle biler, går laaangt og er enkle og reparere!

kjøper du via forhandler så kan du itilegg få garanti ++ ved kjøp.

det har ingen betydning om en bil har gått 100000-150000km sålenge den er "pent" kjørt, og er en bil som kan gå langt.

og så må du huske på at det å få billån er ikke enkelt med en gammel bil, da må du ofte ta opp en forbrukslån. aldern på bilen og nedbetalingstiden skal somregel ikke overstige 10-12år...

kjøper du da hos forhandler får du en mellomting av lån, ikke så dyrt som forbrukslån, men dyrere enn billån...

Skrevet

Enig, kanskje med unntak for Volvo 440 og de skikkelig dyre utgavene med mye elektronikk. Kjører selv slik bil. Men ikke akkurat små og lettkjørte biler å ta seg fram i en by med. Spesielt Volvo er vel kjent for å kreve en viss en viss muskelservo. Ryktet overdriver, men det har likevel en kime av sannhet.

Det billigste er å ikke handle dyrere bil enn du kan betale kontant. Du kan betale mye driftsutgifter for rentene av en billånefinansiering på 100 000.

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt en huindai. Du kan få kjøpe min. Opel Astra 1,4 club 1998 modell, registerreim byttet i april. God bil, 5 dørs, 182` km.

hilsen bergensjente!

Skrevet

kr 35 000,- Skal legge den på finn men har ikke kommet så langt enda.

Skrevet

ha ha, volvo er billig, da har jeg hørt den også!

Skrevet

Men en viss rett kan du si det, faktisk, om du regner driftsutgifter og avskriving/km. Men IKKE om du regner innkjøpspris som ny.

Skrevet

Du selger den ikke til meg for den prisen i hvert fall.....

Skrevet

Audi A2

Toyota Aygo

Fiat Panda

Mini

Peugeot 107

De fem dårligste:

Ford Ka

Smart fortwo

Kia Picanto

Hyundai Getz

Nissan Micra

Kompaktklassen:

De fem beste:

Audi A3

Mercedes B-Klasse

Mercedes C-Klasse

BMW 1-serie

VW Golf/Bora Jetta

De fem dårligste:

Peugeot 307

Honda Civic

Ford Focus

Renault Megane

Opel Astra

Mellomklassen:

De fem beste:

Mercedes C-Klasse

Audi A4

BMW 3-serie

VW Passat

Skoda Octavia

De fem dårligste:

Ford Mondeo

Opel Vectra

Renault Laguna

Volvo S40/V40/V50

Mazda 6

Familiebiler:

Alle (best øverst):

Audi A6

BMW 5-serie

Mercedes E-Klasse

Volvo S60/S70/S80/V70

Opel Signum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...